نگاهی به نقاط قوت و ضعف تویوتا راو ۴

نگاهی به نقاط قوت و ضعف تویوتا راو 4

امروزه استقبال زیادی از کراس اوورهای کامپکت می شود و به نوعی می توان گفت بازار آن ها بسیار داغ است. شرکت های تولید کننده ی خودرو نیز بسیار بر روی این کراس اوورها تمرکز کرده اند و حقا که درامد خوبی از فروش این نوع خودروها نصیبشان شده است.

گویا آی تی – اما یکی از خودروهایی که سال هاست در این کلاس حضور دارد و همواره هم به عنوان رقیبی برای دیگر کراس اوورهای کامپکت در نظر گرفته می شود، تویوتا راو ۴ است. این خودرو نخستین بار در سال ۱۹۹۴ تولید شده و اکنون پس از ۱۳ سال در نسل چهارم خود قرار دارد. نسل چهارم این خودرو دچار تغییرات متعددی شده و به همین دلیل بهتر دانستیم نگاهی به برخی از نقاط قوت و ضعف این خودرو داشته باشیم.

الف) نقاط قوت:
• نسخه هیبریدی: داشتن نسخه هیبریدی از جمله بهترین نکاتی است که در ارتباط با تویوتا راو۴ وجود دارد. این نسخه از یک پیشرانه ی ۴ سیلندر ۲٫۵ لیتری که قادر به تولید ۱۹۴ اسب بخار قدرت است برخوردار می باشد و علاوه بر این به سبب مصرف سوخت بسیار کمی که دارد یکی از بهترین گزینه ها برای خرید است.
• مصرف سوخت پایین: صرفاً نسخه هیبریدی راو ۴ نیست که از مصرف سوخت پایینی برخوردار است، سایر نسخه ها نیز عموماً حول و حوش ۹ لیتر در هر صد کیلومتر بنزین مصرف می کنند که رقم مناسبی است.
• فضای داخل بزرگ: داخل این خودرو شاهد فضای بسیار مناسبی هستیم، به گونه ای که نه سرنشینان جلو و نه سرنشینان عقب هیچ مشکلی برای چندین ساعت نشستن در این خودرو ندارند.
• سواری مناسب: راننده و سرنشینان به هنگام حرکت با این خودرو، کوبش های ناشی از ناهمواری جاده را آن چنان احساس نمی کنند. همچنین سر و صدای بیرون به داخل راه نمی یابد. در کل، این خودرو از سواری بسیار خوب و راحتی برخوردار است.

ب) نقاط ضعف:
با وجود نقاط قوتی که در این خودرو دیده می شوند، برخی نقاط ضعف نیز وجود دارند. مثلا:
• طراحی غیر جذاب: هم در ظاهر خودرو و هم در کابین، شاهد طراحی جذاب و دلچسبی نیستیم. البته این موضوع سلیقه ای است اما تعداد کسانی که با این جمله موافق اند کم نیست.
• افزایش قیمت سریع: افزایش قیمت راو۴ به سبب معرفی تریم پلاتینیوم چشمگیر بوده است. حال اگر سیستم چهار چرخ نیز سفارش داده شود، شاهد افزایش قیمت قابل توجهی خواهیم بود.