نیمی از درآمد صنعت گیم توسط ۰٫۱۹ درصد از بازیگران تولید می‌شود

گزارش موسسه تحقیقاتی Swrve نشان می‌دهد که درآمد حاصل از بازی‌های رایگان تلفن همراه بیشتر توسط یک گروه کوچک ۰٫۱۹ درصدی تولید می‌شود که ۴۸ درصد از کل درآمد این بخش را شامل می‌شود.
 
اگرچه این گزارش نشان‌دهنده بهبود وضعیت نسبت به گزارش‌های قبلی است که نشان می‌داد ۶۰ درصد درآمد توسط ۱۰ درصد از بازیگران این حوزه جذب می‌شود اما حاکی از آن است که به تمرکز استراتژی بازاریابی بازی‌های موبایل روی بازیگران VIP نیاز دارد.
 
موسسه Swrve گزارش خود را براساس آخرین اطلاعات مربوط به صنعت بازی‌های تلفن همراه رایگان براساس داده‌های کاربران واقعی علاقمند به بازی‌های تلفن همراه ارایه می‌دهد. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که ممکن است تمرکز در کسب درآمد در صنعت بازی‌های تلفن همراه به پایان برسد. در فوریه ۲۰۱۵، حدود ۱٫۹ درصد از شرکت‌ها همچنان به مدیریت محتوای بازی‌ها می‌پرداختند و به طور میانگین ماهانه ۲۴٫۳۳ دلار هزینه می‌کردند. در حالی که در مدت مشابه سال ۲۰۱۴ حدود ۱٫۵ درصد از بازیگران در این حوزه کار می‌کردند و به طور میانگین ماهانه ۲۲ دلار هزینه می‌کردند.
 
یافته‌های کلیدی این گزارش عبارتند از اینکه ۱٫۹ درصد از تمامی بازیگران در ماه یک خرید با پول واقعی داشته‌اند که در میان آنها ۶۴ درصد حداقل یک خرید در ماه داشته‌اند درحالی‌که تنها ۶٫۵ درصد پنچ خرید یا بیشتر داشته‌اند.
کریستوفر دین، مدیر عامل موسسه Swrve، گفته است: درحالی‌که صنعت بازی‌های تلفن همراه همچنان در حال تکامل است اما هیچ شکی باقی نمی‌ماند که تسلط اصلی روی این بازار متعلق به تولیدکنندگان بزرگ است.
 
وی افزود: در نتیجه این مهم است که شرکت‌های معتبر تولید بازی به طور موثر بازار را برای دیگر بازیگران موجود حفظ کنند و هر دو گروه جهت بهینه‌سازی تجربه تولید برای بازیگران خاص و به حداکثر رساندن تعداد کل تولید تلاش می‌کنند.