هاست چیست و آشنایی با هاست لینوکس

اگر به دنبال خرید هاست برای وبسایت خود هستید تا انتها ما را همراهی کنید. قرار است در این مطلب عنوان های مهمی را راجع به هاست برای شما بازگو کنیم. به هرحال زمانی که شما قصد راه اندازی سایت خود را دارید باید اقدام به خرید هاست کنید، اما اینکه چه هاستی بخرید یا از کجا هاست بخرید بسیار مهم است. اینکه هاست لینوکس بخرید یا هاست ویندوز تاثیر مستقیمی روی وبسایت شما خواهد داشت. بهتر است سریعتر برویم سراغ اصل مطلب.

 

هاست چیست؟

هاست (Host) یا فضای میزبانی وب، یک سرویس به اشتراک گذاری و همچنین فضای موجود در سرور است که سرویس های اینترنتی مانند World Wide Web (www)، FTP یا E-mail را پشتیبانی می کند. به لطف هاست، محتوای موجود روی سایت شما قابل دسترسی برای کاربران است.

در تعریفی دیگر، هاست مانند یک قطعه زمین برای ساخت خانه شما است که وبسایت همان خانه است. شما در این تکه زمین می توانید وبسایت خود را به وسیله زبان های برنامه نویسی و طراحی سایت بنا کنید.

انواع هاست

قبل از تصمیم گیری برای خرید هاست، پیشنهاد می کنیم انواع هاست ها را به صورت کامل بشناسید. البته ممکن است هاستینگ های مختلف پلن های مختلفی را ارائه دهند، اما در زیر پلن های هاست ایران سرور را مرور می کنیم:

هاست لینوکس

هاست لینوکس ایران سرور بر روی دیتاسنترهای ایران و قلب اروپا قرار دارد و بهترین انتخاب برای سایت هایی است که با PHP طراحی شده اند و از پایگاه داده MySQL استفاده می کنند. علاوه بر این اگر سایت خود را با سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، جوملا و دروپال طراحی کرده اید می توانید از این هاست استفاده کنید.

علاوه بر آنچه گفته شد هاست لینوکس ایران سرور SSL رایگان و پشتیبانی ۲۴ ساعته را ارائه می دهد و تنظیمات امنیتی و AntiDDos برای شما انجام می شود.

باتوجه به مزایای گفته شده خرید هاست لینوکس ایران سرور پیشنهاد می شود چرا که در حال حاضر بسیاری از سایت ها در حال حاضر از سیستم های مدیریت محتوا و همچنین زبان PHP استفاده می کنند.

  • هاست ویندوز

هاست ویندوز ایران سرور روی دیتاسنترهای ایران، آلمان و فرانسه قرار دارد و مناسب برای سایت هایی است که با ASP طراحی شده است. هاست ویندوز پشتیبانی ۲۴ ساعته را در تمام روزهای سال ارائه می دهد و ۱۴ روز گارانتی بازگشت دارد.

  • هاست وردپرس

هاست وردپرس، سرویس جدیدی است که توسط شرکت های هاستینگ ارائه می شود. این سرویس با بهره مندی از CPU های نسل هشتم اینتل و هاردهای پرسرعت NVMe یک تجربه بی نظیر برای سایت هایی محسوب می شود که با سیستم های مدیریت محتوا پیاده سازی می شوند.

  • هاست ابری

هاست ابری ایران سرور به دو دسته کلود ایران و کلود خارج تقسیم بندی می شود. کلود ایران یکی از مناسب ترین گزینه ها برای سایت های پربازدید ایرانی است و کلود خارج روی دیتاسنترهای اروپا و آمریکا قرار دارد و با سخت افزارهای روز پشتیبانی می شود.

هنگام خرید یک هاست باید به چه چیزی توجه کنیم؟

زمانی که می خواهید هاست بخرید، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • قیمت:

در حال حاضر هاست با پلن های مختلف قیمت های متفاوتی دارد. گاهی، شرکت های هاستینگ تبلیغات یا تخفیف هایی را ارائه می دهند و شما می توانید در این بازه خرید خود را انجام دهید.

  • دامنه:

ثبت دامنه روال خاص خود را دارد و شما باید یک نام دامنه برای خود ثبت کنید. این نام دامنه آدرس شما است و هزینه آن متفاوت است.

  • کیفیت:

کیفیت سرویس های ارائه شده توسط شرکت های هاستینگ بسیار مهم است. سرعت Uptime بالا را در نظر بگیرید و سرویسی را تهیه کنید که این مزیت را داشته باشد. به این دلیل که تاثیر مستقیمی روی خدمات شما برای سایت دارد.

  • پشتیبانی:

اینکه هاستینگی که از آن خرید می کنید خدمات پشتیبانی خود را چطور به شما ارائه می دهد بسیار مهم است. به صورت کلی باید از اطلاعات شما به صورت دوره ای و منظم نسخه پشتیبان تهیه شود. چون اگر در زمانی اطلاعات شما به خطر افتاد نسخه پشتیبان می تواند اطلاعات شما را محفوظ کند.

 

چطور می توان اقدام به خرید هاست کرد؟

برای خرید هاست باید به سراغ یکی از وبسایت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ بروید. به عنوان مثال شما می توانید وارد سایت ایران سرور به نشانی iranserver.com شده و پلن های مختلف هاست را مشاهده کنید. بعد از انتخاب سرویس مورد نظر و سفارش آن عملیات پرداخت را انجام دهید و کافی است تنها چند دقیقه منتظر بمانید. ایران سرور به سرعت سفارش شما را بررسی و بلافاصله ایمیلی حاوی نام کاربری و پسورد را بری دسترسی شما در اختیارتان قرار خواهد داد. حالا هاست شما در اختیار شما قرار دارد و می توانید آن را با دامنه ثبت شده خود ست کرده و سایت خود را آپلود کنید.

از کجا هاست بخریم؟

شرکت های هاستینگ زیادی هستند که خدمات خود را در زمینه هاستینگ ارائه می دهند. بعضی از این سرویس ها ممکن است رایگان باشد. توصیه ما به شما این است که سرویس هاستینگ خود را از جایی بخرید که اعتبار کافی را داشته باشد. علاوه بر اعتبار هاستینگ باید خدمات پشتیبانی مطلوبی هم داشته باشد. تجربه نشان داده تا خیال خود را از هر بابتی راحت کنید تا پس از خرید نگران مسائل مختلف باشید.

جمع بندی

با مطالعه این مطلب اکنون شما می توانید با خیال راحت تری نسبت به قبل خرید هاست خود را انجام دهید. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.

نوشته هاست چیست و آشنایی با هاست لینوکس اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.