هاکارستان، ماراتن برنامه نویسی موبایل با موضوعات آموزشی

جامعۀ 12میلیونی دانش آموزان ایرانی، ضریب نفوذ 82.7 درصدی اینترنت در ایران طی سال  های اخیر درکنار سیل کاربران تلفن های همراه هوشمند که طبق آخرین آمار بدست آمده، از هر دو نفر ایرانی یکی از آنها دارای تلفن همراه هوشمند است می‎تواند نویدبخش فرصتی بزرگ برای برنامه‎نویسی موبایل در حیطه موضوعات آموزشی باشد.
 
هاکارستان، ماراتـــون برنامه نویسی موبایلی است که با هـــدف تولیـــد نرم افزارهــــای آموزشی برای جامعۀ تعلیم و تربیت ایران برای اولین بار به مدت سه شبانه روز از تاریخ 7 الی 9 بهمن‎ماه 1394 در تهران برگزار می‎شود. 
 
هاکارستان با هدف تبدیل شدن به رویدادی ملی و گسترده در سطح کشور فعالیت خواهد کرد تا جامعۀ برنامه نویسان حرفه ای کشور را با مخاطبان این طرح و پتانسیل های موجود در این بازار آشنا سازد.
 
شرکت کنندگان این رویداد بایستی به صورت تیمی در هاکارستان حاضر شوند. تیم های شرکت کننده بایستی حداقل سه و حداکثر پنج هم‎تیمی داشته باشند. تیم های ثبت نام شده پس از بررسی اولیه توسط کمیته داوری برای حضور در رویداد دعوت خواهند شد. تیم های شرکت کننده در مدت برگزاری رویداد، امکان خروج از محل برگزاری ماراتن را نخواهند داشت. 
 
جوایز تیم های برتر:
در پایان روز سوم، مراسم اختتامیه این رویداد آغاز میگردد و تیم های شرکت کننده در برابرکمیته داوران هاکارستان به ارائه اپلیکیشن های خود می پردازند. داوران پس از بررسی، رای نهایی خود را اعلام می‎نمایند. ارزش هدایای اهدایی به ترتیب بیست، ده و پنج میلیون تومان وجه نقد به تیم های اول تا سوم می‎باشد.
 
مالکیت معنوی نرم افزارها مربوط به تیم ها و حق انتشار آن فقط در فروشگاه محتوای انارستان مجاز می باشد. "فروشگاه محتوای انارستان" کامل‌ترین فروشگاه اندرویدی دانش‌آموزی است که در پاسخ به نیازهای ویژه تمام دانش‌آموزان ایرانی ساخته شده و به عرضه ویژه نرم‌افزار و بازی‌، محتوای آموزشی جذاب و سرگرمی از قبیل صدا، کتاب، فیلم و انواع خواندنی ها می‌پردازد.
 
برای پیش ثبت ‎نام و یا کسب اطلاعات بیشتر، به وبسایت هاکارستان مراجعه فرمایید.