هر آنچه که باید در مورد استحکام بالای گوشی ال‌جی G6‌ بدانید

هر آنچه که باید در مورد استحکام بالای گوشی ال‌جی G6‌ بدانید

گوشی‌های هوشمند به خصوص پرچمداران، گجت‌های ارزشمند و گرانی هستند که هیچ کاربری راضی به وارد شدن کوچکترین آسیبی به آن‌ها نیست. با توجه به اینکه این گجت‌های هوشمند در تمام طول روز، چه زمانی که به گردش و تفریح رفته و چه هنگام پیاده‌روی و بازی کردن، همراهمان هستند، بدون شک همواره احتمال رها شدن و برخورد با سطوح مختلف وجود خواهد داشت. بنابراین یکی از موارد مهم در طراحی گوشی‌های هوشمند انجام تست‌های متعدد برروی آن است.

با توجه به قانون معروف مورفی که دیگر به یک ضرب‌المثل رایج در بین مردم مبدل گشته، “همواره بدترین اتفاقات در بدترین زمان ممکن رخ می‌دهند”. برخورد گوشی با سطوح سخت می‌تواند باعث آسیب‌دیدگی گوشی شود و درست زمانی که به آن احتیاج دارید کارتان را لنگ کند. بنابراین یکی از فاکتورهای اساسی انتخاب گوشی‌ هوشمند از سوی کاربران، مقاومت آن در برابر ضربه و یا سقوط احتمالی خواهد بود. همین نکته باعث جلب بسیاری به سوی گوشی مقاوم Moto Z Force شد و می‌تواند نظر بسیاری را به سوی پرچمدار جدید شرکت ال‌جی یعنی G6 نیز جلب کند.

ال‌جی زمان زیادی را صرف مقاوم‌سازی گوشی خود کرده تا به کاربران تضمین کند که از آسیب‌های روزانه در امان خواهد بود. ال‌جی ابتدا با انجام تعدادی آزمایش به نتایج جالبی در مورد نحوه فرود آمدن گوشی هنگام رها شدن از دست کاربر و برخورد با سطح زمین رسیده است که در تصویر زیر این نتایج را مشاهده می‌کنید:

همانطور که انتظار می‌رفت، بیشترین احتمال مربوط به گوشه‌های موبایل است. اما به طور دقیق ۲۶ درصد احتمال می‌رود که گوشی با قسمت جلویی فرود بیاید، در حالی که شانس فرود با قسمت عقب گوشی ۲۰ درصد است. احتمال فرود گوشی با طرفین تنها ۱ درصد و فرود با قسمت‌های بالا و پایینی گوشی نیز ۵ درصد خواهد بود. همانطور که گفته شد، بیشترین شانس با ۴۸ درصد مربوط به گوشه‌های موبایل است. پس از بدست آمدن این نتایج، ال‌جی سعی داشته تا با تمرکز بیشتر روی نواحی حساس‌تر، تحمل‌پذیری گوشی را افزایش داده و فشار وارد شده به صفحه نمایش هنگام رها شدن گوشی و برخورد با اجسام و سطوح سفت را کاهش دهد. طبق نتایج حاصل از آزمایشات ال‌جی، احتمال اینکه پرچمدار جدید این شرکت یعنی ال‌جی G6 با دو پرتاب پی‌در‌پی از ارتفاع یک متری آسیبی ببیند، نسبت به سایر پرچمداران موجود، ۳۵ درصد کمتر خواهد بود.

نکته مهم در مورد ال‌جی G6 اخذ استاندارد IP68 است. به این ترتیب این گوشی قادر خواهد بود تا ۳۰ دقیقه بدون هیچ آسیبی در عمق ۱.۵ متری درون آب غوطه‌ور شود. همچنین این گوشی طوری طراحی شده تا به طور کامل در مقابل نفوذ گرد و غبار مقاوم باشد. بدون شک ال‌جی برای رسیدن به این سطح از مقاومت آن هم در محصولی که با حاشیه‌های باریکی طراحی شده، هزینه زیادی متحمل شده است.

اما آیا با همه این اوصاف می‌توان گوشی ال‌جی G6 را یک محصول مستحکم نامید؟ اگرچه حاشیه‌های باریک اطراف صفحه نمایش گوشی آن‌ را کمی آسیپ پذیر نشان می‌دهد اما حقیقت با آنچه که ظاهر گوشی به ما می‌گوید تفاوت دارد. مطمئنا پس از عرضه رسمی این گوشی در بازار، تست‌های بیشتری روی آن توسط کاربران انجام می‌گیرد و می‌توان بیش از پیش شاهد استحکام بالای این محصول بود.

نوشته هر آنچه که باید در مورد استحکام بالای گوشی ال‌جی G6‌ بدانید اولین بار در پدیدار شد.