هر آنچه که می‌بایست در رابطه با سامسونگ گلکسی نوت ۷ بدانید

هر آنچه که می‌بایست در رابطه با سامسونگ گلکسی نوت ۷ بدانید

اگر به دستاوردهای سامسونگ در زمینه صنعت موبایل بنگریم، قطعا یک نکته چشمگیرتر از بقیه است: رده فبلت را سامسونگ معرفی کرد و رشد داد. فبلت محصولی بزرگ‌تر از برادرانش بود و توانست بسیاری از کاربران را به خود جذب کند. حالا ۵ سال از آن زمان گذشته و ششمین سری این فبلت محبوب با نام گلکسی نوت ۷ رسما معرفی شده است. در زیر به معرفی آخرین پرچمدار سامسونگ می‌پردازیم.

ظاهر و نمایشگر

اولین چیزی که با معرفی گلکسی نوت ۷ مشخص شد، اخبار چند ماه گذشته را تایید کرد: نسخه با نمایشگر تخت وجود ندارد. نوت ۷ از نمایشگر ۵.۷ اینچی Quad HD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ و فناوری سوپر AMOLED همراه با گوریلا گلس ۵ بهره می‌برد. نوت ۷ اولین گوشی است که از گوریلا گلس ۵ ستفاده می‌کند. نوت ۷ تقریبا مشابه S7 edge بوده و نمایشگرهای خمیده دارد. برای اینکه گوشی در برابر حادثه مقاوم‌تر باشد، سامسونگ این فبلت را با استاندارد IP68 تولید کرده که این به این معناست که در برابر آب و گرد و غبار مقاوم می‌شود. رنگ‌های فبلت خود را می‌توانید از بین آبی ساحلی، سیاه یاقوتی، نقره‌ای تیتانیومی و طلایی پلاتینیومی انتخاب کنید.

S Pen

یکی از مهمترین نقاط تمایز گلکسی نوت ۷ با دیگر گوشی‌ها و بخصوص گوشی‌های سری گلکسی خود سامسونگ، وجود قلم هوشمند است. S Pen در نوت ۷ بهبود یافته و حال ضد آب بوده، به گونه‌ای که حتی می‌توانید زیر آب و یا هنگامی که گوشی خیس هست نیز از آن بهره ببرید.

علاوه بر اینها، چند بهبود سخت‌افزاری دیگر نیز مشاهده می‌شود. حساسیت فشاری بیشتر (۴۰۹۶ مرحله در برابر ۲۰۴۸ مرحله پیشین)، زمان پاسخ سریع‌تر و نوک کوچک‌تر که آن را به قلم معمولی شبیه‌تر می‌کند، از دیگر بهبودهایی است که سامسونگ برای قلم هوشمند در نظر گرفته است. دکمه فیزیکی S Pen به نوک آن نزدیک‌تر شده که بسیار عالی است بخصوص برای کسانی که دست بزرگی دارند.

از نظر نرم‌افزاری، S Pen به دو قابلیت ترجمه و بزرگنمایی مجهز است. این دو قابلیت خودشان، خودشان را توضیح می‌دهند. فقط باید بدانید که می‌توانید تا ۳۰۰ درصد بزرگنمایی داشته باشید. تمام نرم‌افزارهای پیشین تحت عنوان Notes گردآوری شده‌اند.

اسکنر عنبیه

وجود اسکنر عنبیه اخبار پیشین مبتنی بر وجود چنین قابلیتی را تایید می‌کند. اسکنر عنبیه چشم، یکی از ویژگی‌های بارز این فبلت بوده و اولین بار شاهد اسکنر عنبیه در یک گوشی پرچم‌دار اندرویدی هستیم. از نظر عملکرد، سامسونگ وعده داده که در کسری از ثانیه بتوانید گوشی را باز کنید. اسکنر به حدی هوشمند بوده که اکثر شیشه‌ها را تشخیص داده و تصاویر با کیفیت بالا از چشم را رد می‌کند. اسکنر به حدی قدرتمند است که حتی اگر چشم‌بند نیز داشته باشید، می‌توانید به راحتی با آن کار کنید. از نظر عملکرد کلی، اسکنرهای عنبیه ۱۰۰۰ برابر حسگرهای اثر انگشت دقت دارند.

اما اگر اسکنر عنبیه را دوست ندارید، سامسونگ کماکان روش‌های سنتی مانند حسگر اثر انگشت و استفاده از PIN را برای شما در نظر دارد. حسگر اثر انگشت درون دکمه هوم فیزیکی به چشم می‌خورد.

دوربین

دوربین تنها قسمتی است که سامسونگ هیچ تلاشی در بهبود آن نداشته و همانند گلکسی S7 است. در این قسمت، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال شما را در ثبت لحظات زیبایتان یاری می‌کند. اگر از دوستداران ویدئوهای با کیفیت هستید می‌توانید از قابلیت فیلم‌برداری ۴K استفاده کنید. برای چت ویدئویی یا گرفتن سلفی نیز دوربینی ۵ مگاپیکسلی در اختیار دارید که تا رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ قادر به فیلم برداری است.

سخت‌افزار و نرم‌افزار

در بخش پردازشی، باز هم مهمان ساکنان سان‌دیگو هستیم. چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ با واحد گرافیکی Adreno 530 کارهای گوشی را انجام می‌دهند. البته کاربران بین‌المللی، مهمان سامسونگ بوده و از چیپست Exynos 8890 استفاده می‌کنند. هر دو چیپست با فناوری ۱۴ نانومتری ساخته می‌شوند.

تمام نسخه‌ها از ۴ گیگابایت رم LPDDR4 استفاده می‌کنند و مدل پایه دارای ۶۴ گیگابایت حافظه UFS 2.0 است. اگر به حافظه بیشتری احتیاج دارید می‌توانید از شیار کارت حافظه استفاده کنید. باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپری با شارژ سریع (شارژ در ۱۰۰ دقیقه) به این محصول قدرتمند،‌ نیرو می‌دهد. USB Type-C شما را در انتقال اطلاعات به فبلت یاری می‌کند.

اندروید مارشملو این مجموعه سخت افزاری را هدایت می‌کند. هنوز اطلاعاتی از قیمت این فبلت در دسترس نیست. پیش‌فروش تا دو روز دیگر شروع شده و قفسه‌های فروشگاه‌های ایالات متحده و برخی نقاط دنیا، ۲۹ مرداد با این فبلت دیدار می‌کنند.

حرف‌های سامسونگ برای امسال تمام شده و حال توپ در زمین اپل قرار دارد.

نوشته هر آنچه که می‌بایست در رابطه با سامسونگ گلکسی نوت ۷ بدانید اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.