هر آنچه که می‌بایست در رابطه با نوکیا ۹ بدانید

DSCF7378-1920x1280 هر آنچه که می‌بایست در رابطه با نوکیا ۹ بدانید

نوکیا یکی از برندهای محبوب و پرفروش بازار محسوب می‌شد که با ظهور کمپانی‌های نو در عرصه گوشی به حاشیه بازار رفت و تا چند مدت موبایلی تولید نکرد. اما حالا برگشته و با کمک اچ‌ام‌دی گلوبال به حیات خودش ادامه می‌دهد. در این نوبت می‌خواهیم تمام شایعات و اخبار را در مورد نوکیا ۹ این شرکت بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.


دیزاین و نمایشگر؛ تکنولوژی‌های جذاب!

DSCF7271-1920x1280 هر آنچه که می‌بایست در رابطه با نوکیا ۹ بدانید

اگر نگاهی به موبایل‌های موجود در بازار کنید، فورا متوجه ترندها و مدهای این بازار خواهید شد. نوکیا ۹ هم مثل گوشی‌های دیگر مجبور است از این روش‌ها پیروی کند. پس طبیعی است که شاهد صفحه‌نمایشی کشیده در قاب جلو باشیم که به فن‌آوری‌های نوینی مجهز شده است. به لطف دیزاین مدرن یا اصطلاحا Bazel-Less حاشیه‌های کم‌تری در اطراف نمایشگر به چشم می‌خورد که حس خوشایندی به کاربر منتقل می‌کند. در حقیقت بدون وجود حاشیه‌های مزاحم، بازی‌ها با هیجان بیش‌تری همراه هستند و تماشای فیلم‌ها لذت‌بخش خواهد بود. با این همه، نباید جنس اسمارت فون را از یاد برد. در حال حاضر بیش‌تر مدل‌های بازار از ترکیب شیشه با آلیاژ آلومینیوم استفاده می‌کنند که در عین چشم‌گیر بودن، قابلیت شارژ وایرلس را نیز به همراه دارند. ولی مشکلات و ضعف‌هایی هم دیده می‌شود. قاب شیشه‌ای در این گوشی‌ها باعث شده تا استعداد زیادی در جذب اثر انگشت داشته باشند و سریعا زیبایی خود را از دست دهند. نوکیا ۹ برای رفع این معضل و یادآوری حس خوب فلز، قصد دارد نوکیا ۹ را با بدنه‌ای تماما آلومینیومی عرضه نماید. پس دیگر نگران از دست رفتن جذابیت اسمارت فون نخواهید بود و در عین حال لمس خوشایند فلز را تجربه می‌کنید.

متاسفانه یا خوش‌بختانه در سطح جلویی اثری از طراحی ناچ دیده نخواهد شد و فقط در بالا و پایین پنل نوارهای باریکی قرار می‌گیرند. گفتنی‌ست حاشیه بالایی اسپیکرها، سنسورها و دوربین‌ها را میزبانی می‌کند. نباید قابلیت مقاومت در برابر آب را فراموش کرد. بی‌تردید سازنده این گواهینامه را برای نوکیا ۹ دریافت می‌کند و می‌توانید با اسمارت فون‌تان به استخر بروید یا در کنار دریا قدم بزنید.

نمایشگر پرچم‌دار سال ۲۰۱۸ نوکیا تغییرات زیادی نسبت به نسل قبلی خواهد داشت. همان‌طور که گفتیم در قاب جلو با یک نمایشگر کشیده و تقریبا ۶ اینچی طرف هستیم. این مهم به دلیل وجود نسبت تصویر ۲:۱ فراهم شده که افزایش خوش‌دستی گوشی را در پی دارد. جدای از این، به تولیدکننده اجازه قرار دادن صفحه‌ای غول‌پیکر را در قابی به مراتب کوچک‌تر می‌دهد. رزولوشن هم کوآد اچ‌دی خواهد بود. با وجود این کیفیت، به هیچ عنوان پیکسل‌ها را تشخیص نمی‌دهید و جزئیات فراوانی در تصاویر می‌بینید. تکنولوژی ساخت یکی از مهم‌ترین مولفه‌های پنل به حساب می‌آید و در اصل کیفیت کلی آن را مشخص می‌کند. نوکیا در موبایل گران‌قیمت خود از تکنولوژی اولد استفاده خواهد کرد که ویژگی‌های فراوانی را به مدل ۹ می‌بخشد. به‌عنوان مثال روشنایی در سطح بالایی قرار خواهد گرفت و کار با گوشی در زیر نور خورشید ممکن خواهد شد. از طرفی به لطف کنتراست بالا و عمق رنگ مشکی، مشکلی در دیدن جزئیات نخواهید داشت و رنگ‌ها را به‌صورت جذابی می‌بینید. به احتمال زیاد صفحه‌نمایش به‌صورت خمیده طراحی می‌شود تا ظاهر اسمارت فون زیباتر شود. اما این طراحی گلکسی‌های سامسونگ را در ذهن تداعی می‌کند و به زبان ساده، تکراری است!

دوربین‌ها؛ قدرت گرفته از زایس!

DSCF7351-1920x1280 هر آنچه که می‌بایست در رابطه با نوکیا ۹ بدانید

دوربین یکی از اجزای محبوب گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود که هر سال طرف‌داران بیش‌تری پیدا می‌کند و سازندگان هم برای جلب رضایت کاربران دست به اقدام‌های عجیبی می‌زنند. شایعات نشان می‌دهند که نوکیا ۹ از چهار دوربین سود خواهد برد. دو عدد در قاب پشت و دو عدد در قاب جلو. پس از همین حالا نیز می‌توان پیش‌بینی کرد که محصول نوکیا امتیاز بالایی را در تست‌ها کسب خواهد کرد. دو دوربین ۱۳ مگاپیکسلی در سطح پشتی قرار گرفته‌اند و احتمالا چینشی مثل نسل قبلی خود خواهند داشت. یکی از آن‌ها به لرزش‌گیر تصویر مجهز است که فیلم‌برداری در حین حرکت را ممکن می‌سازد. سازنده فنلاندی از هوآوی کپی‌برداری کرده و یکی از لنزها را به‌صورت سیاه و سفید تدارک دیده است. در نتیجه عکس‌های نوستالژیکی ثبت خواهید کرد که به‌طور کلی با فیلترهای نرم‌افزاری تفاوت دارند و از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. ولی دریچه‌های دیافراگم برای یک محصول بالارده مناسب نیستند. هر دو لنز از ضریب اف یکسانی بهره می‌برند که عکاسی در شرایط تاریک را دشوار می‌سازند. ولی با این حال عملکرد دوربین به لطف تنظیم کمپانی زایس آلمان کاربران را راضی می‌کند. از قلم نیافتد که نوکیا تکنولوژی فوکوس لیزری را هم قرار داده تا سریعا عکس بگیرید و لحظه‌های ناب را از دست ندهید.

در قاب جلو دو دوربین ۵ مگاپیکسلی قرار دارند که با کمک‌شان می‌توانید پرتره‌های جذابی ثبت کنید. دریچه دیافراگم آ‌ن‌ها نیز در سطح قابل قبولی تدارک دیده شده تا مشکل زیادی هنگام سلفی گرفتن در شرایط نوری ضعیف نداشته باشید.

پلت‌فرم، خامِ خام!

DSCF7267-1920x1280 هر آنچه که می‌بایست در رابطه با نوکیا ۹ بدانید

از آن‌جا که نوکیا ۹ یک پرچم‌دار به شمار می‌آید، پس بعید نیست شاهد جدیدترین تکنولوژی در این محصول باشیم. به احتمال زیاد سازنده از چیپست کوآلکام مدل اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده خواهد کرد. با کمک این پردازنده می‌توانید تمام بازی‌ها و اپلیکیشن‌های اندروید را به‌صورت روان تجربه کنید. قسمتی هم با نام هوش مصنوعی در مجموعه سخت‌افزاری گنجانده شده تا سریع‌تر عکس بگیرید و عمر باتری گوشی افزایش یابد. مقدار مموری هم بسیار مهم است. برای همین نوکیا محصول خود را در چند نسخه ارایه می‌کند. یکی با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی در کنار ۶ گیگابایت رم، دیگری ۱۲۸ گیگابایت فضای داخلی به همراه ۶ گیگابایت حافظه اجرایی و آخری با ۲۵۶ گیگابایت حافظه و ۸ گیگابایت رم به بازار عرضه خواهد شد. اگر می‌خواهید تجربه بهتری از مالتی‌تسکینگ داشته باشید و محتوای بی‌شماری را ذخیره کنید، بهتر است به فکر خرید نسخه‌های گران‌قیمت‌تر نوکیا ۹ باشید.

در کنار سخت‌افزاری قدرت‌مند، وجود نرم‌افزاری بهینه برای خلق تجربه‌ای لذت‌بخش ضروری است. گمان می‌رود اندروید P در این مدل نوکیا حضور داشته باشد و در کنار رابط کاربری سبک تولیدکننده نظر کاربر را جلب کند. در واقع رابط کاربری نوکیا (برخلاف رقیبان) تغییرات اساسی در سیستم‌عامل گوگل به وجود نیاورده است و علاقه‌مندان می‌توانند از سرعت و کارایی اندروید خام استفاده کنند.

قیمت و زمان عرضه

به احتمال زیاد نوکیا ۹ در چند ماه آینده معرفی خواهد شد و با قیمت پایه ۸۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

نوشته هر آنچه که می‌بایست در رابطه با نوکیا ۹ بدانید اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.