هزینه تولید هر دستگاه آی‌فون X معادل ۴۱۲ دلار است

همانطور که در جریان هستید شرکت اپل به‌تازگی از گوشی هوشمند جدید و قدرتمند خود با نام آی‌فون X رونمایی کرده و قصد دارد این محصول را با قیمت 999 دلار به فروش برساند. با این وجود طبق بررسی صورت گرفته به وسیله یک گروه فعال در بخش صنعت، قیمت مجموع اجزای استفاده شده در این گوشی هوشمند تنها 412 دلار است.

با توجه به قیمت زیاد این محصول، یک گروه چینی فعال در حوزه صنعت تصمیم گرفتند تا با بررسی قیمت هر یک از اجزای به‌کار رفته در آی‌فون X، قیمت نهایی آن را تخمین بزنند. بر این اساس و با جمع هزینه هریک از اجزای به‌کار رفته در این محصول، قیمت نهایی آن 412.75 دلار محاسبه شد که در حدود 60 درصد ارزان‌تر از قیمت تعیین شده برای آی‌فون X تلقی می‌شود.

آی‌فون X

در بین اجزای به‌کار رفته در این گوشی هوشمند، پنل اولد 5.8 اینچی که به وسیله شرکت سامسونگ تولید شده با قیمت 80 دلار، گران‌ترین قسمت آن محسوب می‌گردد. حافظه NAND به‌کار گرفته شده در این گوشی با حجم 256 گیگابایت که تولید شرکت توشیبا بوده نیز 45 دلار هزینه برای اپل داشته در حالی‌که قیمت رم 3 گیگابایتی مورد استفاده در دستگاه موردنظر 24 دلار است.

از اجزای مهم دیگر این گوشی باید به چیپست جدید A11 Bionic اشاره کرد که با استفاده از تکنولوژی 10 نانومتری و به وسیله TSMC تولید شده است. این چیپست قیمتی معادل 26 دلار داشته در حالی‌که مودم به‌کار رفته در آن 18 دلار ارزش دارد. ناگفته نماند که این مودم، تولید شرکت کوالکام است.

سنسور 3D به‌کار رفته در آی‌فون X نیز با قیمت 25 دلاری خود یکی دیگر از اجزای گران‌قیمت این گوشی بشمار می‌رود؛ این سنسور در زیر گلس 18 دلاری که در قسمت جلویی پنل قرار گرفته، مستقر شده است.

اگرچه هزینه مجموع اجزای به‌کار رفته در آی‌فون X با قیمت نهایی آن تفاوت چشمگیری دارد، اما نباید فراموش کرد که هزینه‌های دیگری چون ساخت محصول نهایی، لجستیک و هزینه‌های مربوط به واحدهای تحقیق و توسعه نیز برای تولید یک محصول ضروری است.

پیش‌فروش آی‌فون X از تاریخ 27 اکتبر آغاز خواهد شد و از 3 نوامبر نیز روانه بازار می‌شود.

نوشته هزینه تولید هر دستگاه آی‌فون X معادل ۴۱۲ دلار است اولین بار در پدیدار شد.