هزینه پیامک فارسی و انگلیسی اپراتورهای مختلف در سال ۹۷ چقدر است؟

یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران تلفن‌های همراه، هزینه‌هایی است که برای مواردی از جمله تماس و پیامک پرداخت می‌کنند. وجود اپراتورهای مختلف در کشور باعث شده که رقابت بین آن‌ها افزایش یافته و در نهایت همه چیز به سود مشتری تمام شود. اگر در مورد هزینه پیامک فارسی و انگلیسی اپراتورهای مختلف در سال جدید ابهامی دارید پس این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش آی‌تی‌رسان، در حالی که سال جدید آغاز شده و اپراتورهای کشور نسبت به ارائه پیشنهادهای ویژه به مشترکین خود اقدام می‌کنند، جدیدترین تعرفه‌های پیامکی اعلام شده از سوی اپراتورهای مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهیم. به طور کلی، مشترکین دائمی و اعتباری می‌بایست برای هر پیامک هزینه‌ای در حدود ۸.۹ تا ۲۷ تومان بپردازند که بسته به نوع سیم‌کارت و زبان پیامک ارسالی متغیر خواهد بود.

البته یکی از دلائل کاهش هزینه ارسال پیامک، استفاده کاربران از پیام‌رسان‌هایی است که جایگزین این روش سنتی شده است. در نتیجه این عمل، درآمد اپراتورها به طرز قابل توجهی کاهش یافته است ولی عدم آنتن‌دهی مناسب یا عدم وجود پوشش اینترنت پرسرعت باعث شده که هم‌چنان استفاده از روش پیامکی سابق پا برجا بماند.

همراه‌اول

هزینه ارسال پیامک در همراه اول

طبق اعلام همراه اول، هزینه هر پیامک فارسی در سیم‌کارت‌های دائمی این شرکت به صورت صفحه‌ای ۸.۹ تومان محاسبه می‌شود. مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری نیز برای هر صفحه پیامک فارسی می‌بایست هزینه ۱۱.۶ تومانی را پرداخت نمایند. پیامک‌های انگلیسی در سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول هزینه ۲۲.۲ تومانی را به همراه دارد. این در حالی است که ارسال یک صفحه پیامک انگلیسی در سیم‌کارت‌های اعتباری این شرکت هزینه‌ای معادل ۲۷.۴ تومان در پی دارد.

اینترنت پرسرعت 4G ایرانسل

هزینه ارسال پیامک در ایرانسل

طبق اعلام رسمی این شرکت، هزینه هر پیامک فارسی در سیم‌کارت‌های دائمی ۹.۹ تومان تعیین شده است. هزینه هر پیامک فارسی برای مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری در اپراتور ایرانسل نیز ۱۱.۵ تومان است. هم‌چنین ارسال پیامک انگلیسی در سیم‌کارت‌های دائمی هزینه ۱۷ تومانی در بر دارد. کاربران سیم‌کارت‌های اعتباری برای ارسال پیامک‌های این چنینی هزینه ۲۰.۹ تومانی را باید بپردازند که نسبت به سیم کارت‌های همراه اول، هزینه مقرون به‌صرفه‌تری است.

هم‌چنین طبق اعلام رسمی شرکت ایرانسل، مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری و دائمی این اپراتور برای ارسال پیامک به خارج از کشور باید هزینه ۲۰۰ تومانی را بپردازند که تفاوتی در کشور مقصد وجود ندارد. ضمن آن‌که پیامک‌های ارسالی مشترکان این اپرتور به خطوط ثابت (چه فارسی و چه لاتین) نیز به صورت هر صفحه ۱۲ تومان محاسبه می‌شود.

هزینه ارسال پیامک در رایتل

سومین اپراتور حاضر در کشور نیز برای سیم‌کارت‌های دائمی تعرفه ۹.۸ تومانی را برای پیامک‌های فارسی تعریف کرده است. مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری نیز برای ارسال پیامک فارسی می‌بایست تعرفه ۹.۹ تومانی را بپردازند. در حالی که ارسال پیامک انگلیسی در این اپراتور برای سیم‌کارت‌های دائمی هزینه ۱۶.۹ تومانی در پی دارد، مشترکین سیم‌کارت‌های اعتباری نیز برای ارسال پیامک انگلیسی باید هزینه ۲۳ تومانی را برای هر صفحه بپردازند.

نوشته هزینه پیامک فارسی و انگلیسی اپراتورهای مختلف در سال ۹۷ چقدر است؟ اولین بار در پدیدار شد.