هشدار دوباره اپل: برخی آداپتورهای شارژر می‌تواند موجب برق‌گرفتگی شما شود!

 

landscape-1455900916-appletravelkit

اپل به‌تازگی و برای دومین بار اعلانیه‌ای را منتشر کرد که از کاربران مصرف کننده محصولات اپل درخواست می‌کند از برخی نمونه‌های آداپتور محصولات این شرکت استفاده نکنند، زیرا ممکن است موجب برق‌گرفتگی شود. اپل اعلام کرده آداپتورهای دو شاخه (نوع معمولی مورد استفاده در ایران) هنگام اتصال به پریز به راحتی شکسته و موجب برق‌گرفتگی شود.

آداپتورهای ذکر شده در کشورهای استرالیا، نیوزیلند، آرژانتین، برزیل، قاره اروپا و کره هنگام فروش کامپیوترهای مک و یا محصولات iOS به کاربران تحویل داده شده است، هم‌چنین کاربرانی که از آداپتورهای فروخته شده در بسته‌های Apple’s World Travel Adapter Kit استفاده می‌کنند، شامل این طرح می‌شوند. برای شناسایی آداپتورهای معیوب می‌توانید از کد درج شده روی آداپتور استفاده کنید، به این ترتیب آداپتورهایی با کد سه حرفی EUR ،ARG ،KOR ،AUS یا BRA معیوب هستند و کاربرانی که از آن‌ها استفاده می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به یکی از نمایندگی‌های اپل به صورت رایگان آن را تعویض و نمونه جدید را تحویل بگیرند.

تاکنون 12 گزارش در رابطه با برق‌گرفتگی به وسیله این نوع آداپتور منتشر شده است، هرچند تاکنون گزارشی از آمریکا در این رابطه انتشار نیافته اما اپل برای پیشگیری، طرح تعویض این نوع آداپتور را در مناطق ذکر شده آغاز کرده است. این مدل آداپتور از ژانویه 2003 تا 2015 توسط خرده‌فروش‌ها و وب‌سایت اپل فروخته می‌شدند.

نوشته هشدار دوباره اپل: برخی آداپتورهای شارژر می‌تواند موجب برق‌گرفتگی شما شود! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.