همه چیز درباره ی مک بوک پرو

مک بوک پرو اپل با عنوان مک بوک پرو M1 در سال 2020 به بازار آمد تا رقیبی سرسخت برای دیگر محصولات هم رده ی خودش تلقی گردد. یکی از بارزترین ویژگی های این محصول گذر اپل از تراشه های X86 به تراشه ی ARM می باشد. در این مقاله از مک بوک پرو جدید شرکت اپل بیشتر خواهیم گفت.

  • تراشه ی M1

گذار از تراشه های X86 تحولی بنیادین برای تمام سازه های اپل محسوب می شود. بر اساس ادعای کوپرتینونشین‌ها، در یک برنامه ی جامع دو ساله شرکت اپل قصد دارد تا به طور کلی با خانواده ی اینتل خداحافظی کرده و با بکار گیری تراشه هایی که کاملا محصول خودش می باشند به خودکفایی برسد. بر اساس ادعای شرکت محصولات اپل با تراشه M1 انرژی کمتری مصرف می کنند، سرعت بیشتری دارند و در کل کارایی بیشتری را ارائه می دهند.

لازم به ذکر است که همه چیزهایی که این لپ تاپ را بسیار خاص می کند درون آن جا می شود. تراشه ی M1 این سیستم، همراه با برخی از نرم افزارهای اپل، به MacBook Pro جدید اجازه می دهد تا کارهایی را انجام دهد که هیچ لپ تاپ مبتنی بر Intel تاکنون قادر به انجام آن نبوده است.

  • بدنه

کیفیت تولید مک بوک پرو M1 نیز از این قاعده مستثنی نیست. ظاهر این نوع مک بوک شما را شگفت زده خواهد کرد. طراحی ظریف و بی عیب و نقص این مک بوک شما را به وجد خواهد آورد. به عنوان مثال مماس بودن میلی متری لبه های بالایی و لبه های پایینی این لپ تاپ به خودی خود گواه این امر می باشد.

این لپ تاپ در حالت بسته مثل یک واحد یکپارچه بنظر میرسد. همچنین جنس این مک بوک از نوعی است که اثر انگشت را به خودش جذب نکرده و در برابر نفوذ هر لکه ای بسیار مقاوم می باشد.

طراحی بدنه مک بوک پرو

شرکت اپل تمام قطعات بدنه این مک بوک را از جنس آلومینیوم طراحی کرده است تا این بدنه ی سراسر فلزی، جذابیت منحصر به فردو استحکام بالایی داشته باشد.

لازم به ذکر است که نسل جدید مک بوک پرو قطر کمتری نسبت به ساخته های سری های قبلی داشته و نسبت به آنها کوچک تر و سبکتر می باشد.

همچنین در ارتباط با طراحی منحصر بفرد این لپ تاپ باید گفت که زمانی که درب این محصول را باز میکنید، اولین چیزی که توجه شما را به خودش جلب خواهد کرد تاچ پد بزرگی است که بخش تقریبا زیادی از کفی مک بوک پرو M1  را به خودش اختصاص داده است.

  •  کیبورد

این مک بوک دارای یک کیبورد از نوع جزیره ای است و نکته ی حائز اهمیت در ارتباط با کیبورد مک بوک پرو، چینش عالی و فاصله ی مطلوب کلید ها از یکدیگر می باشد. لذا دقت در طراحی این تاچ پد و کیبورد جزو عواملی هستند که این مدل مک بوک را ارزشمند می سازند.

 

  • صفحه نمایش

مک بوک پرو جدید از  صفحه نمایش IPS RETINA  بهره مند است. این صفحه نمایش با وضوح تصویر

۱۶۰۰ × ۲۵۶۰ پیکسل و تراکم ۲۲۷ پیکسل‌ بر اینچ بهترین وضوح تصویر را برای کاربران فراهم می سازد.

همچنین میزان روشنایی صفحه ی این محصول به حدود 500 نیت میرسد.

با استفاده از فناوری TRUE TONE  میتوان دمای رنگ ها را بر اساس نور محیط تغییر داد. همچنین قابلیت NIGHT SHIFT کمک میکند تا با تنظیم رنگ ها و ایجاد فیلتر آبی رنگ، فشار وارد شده از رنگ و نور بر چشم ها را تا حد زیادی کاهش داد.

نمایشگر بسیار روشن با کنتراست عالی و رنگ‌های دقیق از جمله بهترین ویژگی های مک بوک جدید محسوب میشوند. ایجاد حداقل و حداکثر روشنایی در مک بوک پرو تا حد زیادی قابل کنترل می باشد. لذا این مک بوک بهترین انتخاب برای کسانی است که میخواهند در محیط تاریک از آن بهره ببرند.

مشخصات و کارایی اسپیکر های مک بوک پرو
  • اسپیکر ها

همچنین در رابطه با اسپیکر های این مک بوک لازم به ذکر است که اسپیکر های این محصول همواره در رده ی بهترین اسپیکر های موجود قرار دارند. شفاف ترین و بهترین و رساترین خروجی صدا را می توان در سری M1 مک بوک جستجو کرد. داینامیک رنج صدای خروجی این مک بوک بسیار گسترده بوده و از بیس بالایی بهره مند می باشد.

اسپیکر های این محصول در دو طرف آن و در قسمت کیبورد قرار دارند که به واسطه ی وصل بودن آنها به منبع تغذیه میتوان بهترین کیفیت را در خروجی صدا بدست آورد.

با توجه به کیفیت صدا و کیفیت تصویر در این مک بوک، تدوین صدا و تدوین تصویر دو وظیفه ای هستند که مک بوک پرو در انجام آنها بهترین می باشد. با خرید مک بوک پرو بهترین تجربه‌ی صوتی در میان اولترابوک‌های ۱۳ اینچی را تجربه خواهید کرد.

  • عمر و طول باتری

با پیشرفت های خارق العاده و باورنکردنی که تراشه M1 به ارمغان آورده است مک بوک پرو از نظر باتری بازدهی بسیار عالی و بالایی دارد.

از اینرو طول عمر باتری در مک بوک M1 تا 2 برابر بیشتر از Mac های نسل قبل می باشد.

مک با بیشترین دوام باتری میتواند تا 17 ساعت به کاربران کارایی دهد و این عمری معادل با دو برابر عمر باتری مدل های قبلی می باشد.

کلام آخر اینکه مک بوک پرو M1  تولدی دوباره برای شرکت اپل است چرا که این محصول از ویژگی های فوق العاده ای بهره می برد. اما نمی توان از معایب آن چشم پوشی کرد. دارا بودن تنها دو پورت USB، رم محدود به 8 یا 16 گیگ، از جمله معایب یا دست کم ویژگی های نه چندان مطلوب این خروجی جدید از شرکت اپل محسوب میشوند.

با این حال مک بوک پرو M1  طرفداران خاص خودش را داراست. این محصول به لطف تراشه ی جدید یکی از سریع ترین و بهترین مک بوک های حال حاضر محسوب میشود که میتواند نظر طرفداران متعددی را به خودش جلب نماید.

شرکت اپل همواره به تولید محصولاتی که بالاترین کیفیت را دارند مشهور است. این شرکت همیشه در عمل این امر مهم را ثابت کرده است. از اینرو تقریبا محال است که محصولی از شرکت اپل را خریداری کرده اما از بابت کیفیت آن لذت نبرید.

فروشگاه اینترنتی پارسان می هم با عرضه مدل های مختلف از این نوع مک بوک و همچنین با ارائه خدماتی مانند ارسال سریع و رایگان و همچنین با قیمتی مناسب نسبت به سایر رقباء ، راهی سریع و آسان را برای رسیدن شما به این محصول شگفت انگیز و لذت بخش مهیا کرده است.

www.parsanme.com

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته همه چیز درباره ی مک بوک پرو اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.