همکاری ایران و افغانستان در زمینه آموزش نیروهای متخصص حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات

سرپرست دانشکده علمی، کاربردی پست و مخابرات گفت: ایران و افغانستان در زمینه آموزش نیروهای متخصص در بخش فنآوری اطلاعات و ارتباطات و استفاده از آنان در پروژه های بزرگ همکاری های خود را گسترش می دهند.
 
وحید یزدانیان سرپرست دانشکده علمی، کاربردی پست و مخابرات در دیدار با عبدالرزاق وحیدی وزیر مخابرات و فناوری اطلاعات افغانستان توضیح داد: دانشکده پست و مخابرات ایران تجربیات زیادی در بخش فنآوری اطلاعات و ارتباطات دارد که مقرر شد این تجربیات در اختیار متخصصان افغانی برای پرورش نیروهای مورد نیاز قرار گیرد.
 
وی گفت: تبادل تجربیات دو کشور در بخش پست از دیگر مواردی است که مورد درخواست وزیرمخابرات و فنآوری اطلاعات افغانستان بود.
 
یزدانیان افزود: استفاده از نیروهای متخصص دو کشور در اجرای پروژه های بزرگ حوزه فنآوری اطلاعات و ارتباطات مورد تاکید قرار گرفت.
 
وزیرمخابرات و فناوری اطلاعات و ارتباطات افغانستان نیز در این دیدار بر توسعه همکاری های بین دو کشور در ابعاد مختلف ملی و منطقه ای تاکید کرد و گفت: تبادل تجربیات و دانش و سایر عرصه ها با توجه به قدمت دو کشور می تواند دستاورد های خوبی به همراه داشته باشد و یک ارتباط برد- برد را برای دو کشور رقم بزند.
 
عبدالرزاق وحیدی گفت: سابقه ارتباط ایران و افغانستان به قدمت تاریخ است که می توان این ارتباط را به نسل های آینده انتقال داد و بهبود روابط را همواره مد نظر داشت.
 
وی افزود: قرار است افغانستان اینترنت مورد نیاز خود را از ایران و چین تامین کند و به این ترتیب کشور متبوعش می تواند به منزله پلی میان تهران و پکن برای اتصال به شرق آسیا باشد .عبدالرزاق وحیدی صبح امروز چهارشنبه با حضور در دانشکده پست و مخابرات ایران از بخش های آزمایشگاه اینترنت اشیا و سایر بخش های این دانشکده دیدار کرد.
 
لازم به ذکر است دانشکده علمی کاربردی مخابرات بر اساس مجوز شورای گسترش وزارت فرهنگ و آموزش عالی و به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت های تابعه آن تأسیس شده و در حال حاضر بخاطر محوریت آموزشهای ITU (اتحادیه جهانی مخابرات ) در خاورمیانه یک دانشکده بین المللی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محسوب می شود.