همکاری شرکت‌های فناوری برای ارائه خدمات تایید هویت سیار بلاک چین

تعدادی از شرکت‌های بزرگ فناوری، مخابراتی و بانک‌ها در کره جنوبی کنسرسیومی را تشکیل داده‌اند تا یک شبکه تایید هویت سیار مبتنی بر فناوری بلاک چین را طراحی کنند.
 
به گزارش زددی نت، تعدادی از شرکت های بزرگ فناوری، مخابراتی و بانک ها در کره جنوبی کنسرسیومی را تشکیل داده اند تا یک شبکه تایید هویت سیار مبتنی بر فناوری بلاک چین را طراحی کنند. این شبکه جدید دسترسی به خدمات و سرویس های مبتنی بر بلاک چین را از طریق گوشی‌های هوشمند با سرعت و امنیت بالایی ممکن می‌کند.
 
از جمله اعضای این کنسرسیوم می توان به سامسونگ، اس کی تله کام، ال جی و بانک هایی مانند ووی و کی ای بی اشاره کرد. اعضای این مجموعه که هفت شرکت قدرتمند کره ای در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بانکی هستند با ارائه این خدمات به مشتریان خود امکان می دهند تا از داده هایشان در زمان استفاده از گوشی های هوشمند بهتر مراقبت کنند.
 
کاربران با استفاده از این خدمات می توانند اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت ها و موسسات را با ایمنی بسیار بالا و بدون نگرانی از سرقت یا هک شدن بر روی گوشی های خود نگهداری کنند.
 
قرار است از این خدمات  در وهله اول برای صدور ایمن مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه ها استفاده شود. این روش تایید مدارک تحصیلی این افراد را هم ساده تر کرده و فرایند کاریابی آنها را از طریق گوشی های هوشمند ساده تر می کند. زیرا شرکت های تجاری راحت تر می توانند از اصالت مدارک تحصیلی افراد جویایی شغل مطمئن شوند. قرار است خود شرکت های عضو این کنسرسیوم هم از همین فرایند برای بررسی درخواست های استخدام استفاده کنند.
 
قرار است در آینده شرکت های بیشتری در حوزه های بهداشت و درمان و بیمه و نیز ارائه دهندگان خدمات اوقات فراغت به این مجموعه افزوده شوند تا استفاده از خدمات آنها برروی گوشی با ایمنی زیاد ممکن شود.