همکاری نوکیا و Orange برای توسعه شبکه ارتباطی ۵G

همکاری نوکیا و Orange برای توسعه شبکه ارتباطی 5G

نوکیا و Orange برای توسعه شبکه ارتباطی 5G با هم همکاری خواهند کرد. در این همکاری به‌روزرسانی‌ها در رابطه با “پهنای باند فوق‌العاده” و اینترنت اشیا انجام خواهد شد. اینفوگرافیکی که نوکیا برای شبکه ارتباطی 5G ارایه کرده، قابلیت‌های آن که بالاتر از گوشی‌های هوشمند است را نشان می‌دهد. در این تصویر همه چیز از لباس‌های هوشمند تا ایستگاه‌های عوارض جاده‌ای وجود دارد.

این رویکرد نشان‌دهنده افزایش شمار کاربران شبکه ارتباطی موبایلی است، چراکه شبکه ارتباطی 5G باعث اتصال دستگاه‌هایی همچون یخچال‌های هوشمند یا ربات‌های موجود در یک کارخانه می‌شود. این انتظارات با “شبکه برشی پویا” امکان‌پذیر خواهد شد، ویژگی که به اپراتورها اجازه می‌دهد تا شبکه ارتباطی خود را برای اتصال همزمان به تجهیزات مشابه پیکربندی کنند.

این شبکه ارتباطی برای کارهایی که نیاز به پهنای باند زیادی دارند، بسیار کاربردی خواهد بود که در این میان می‌توان به پخش ویدیو با رزولوشن 8K یا انجام بازی‌های واقعیت مجازی اشاره کرد. برای چنین کاربردهایی، دو شرکت نوکیا و Orange درحال توسعه فرکانس جدید بر روی شبکه ارتباطی 4.5G و در آینده بر روی شبکه ارتباطی 4.9G هستند که حداکثر سرعت گیگابیت بر ثانیه خواهد داشت.

نوکیا می‌گوید که در حال‌حاضر 90 مشتری بر روی شبکه ارتباطی 4.5G مستقر شده‌اند و امسال نیز 4.5G پرو با سرعتی 10 برابر نسبت به نسل اولیه شبکه‌های ارتباطی 4G راه‌اندازی خواهد شد که به‌روزرسانی به شبکه 4.9G (با سرعت گیگابیت بر ثانیه) را فراهم خواهد کرد و در نهایت نیز شبکه ارتباطی 5G عرضه خواهد شد.

سامسونگ در حال همکاری با شرکت T-Mobile برای توسعه شبکه ارتباطی 5G خود است، این شبکه سال پیش توسط China Mobile مورد آزمایش قرار گرفت.

نوشته همکاری نوکیا و Orange برای توسعه شبکه ارتباطی 5G اولین بار در پدیدار شد.