هواوی از عینک هوشمند جدید خود با سیستم‌عامل HarmonyOS رونمایی کرد

روز گذشته شرکت هواوی در کنار معرفی اسمارت‌فون تاشو P50 Pocket از عینک هوشمند جدید خود با سیستم‌عامل HarmonyOS و همچنین لپ‌تاپ 14.2 اینچی ممتاز MateBook X Pro Windows رونمایی کرد.

عینک هوشمند هواوی

آخرین نسخه از عینک هوشمند هواوی در 3 سبک با فریم‌های بوستون، ولینگتون و آویاتور و لنزهای طبی یا آفتابی عرضه می‌شود. این عینک‌ها با میکروفون‌ها و اسپیکرهای قدرتمند 128 میلی‌متر مربعی به بازار عرضه شده و بدین‌ترتیب امکان دسترسی هندزفری به دستیار Celia هواوی فراهم شده است. این عینک‌ مجهز به سیستم‌عامل HarmonyOS بوده و برای کاربران پرمشغله‌ای که همواره در حال حرکت هستند؛ طراحی شده است. این گجت پوشیدنی به کاربران کمک می‌کند تا بدون استفاده از اسمارت‌فون قادر به برقراری تماس، گوش دادن به موسیقی یا یادداشت‌برداری باشند.

بعلاوه عینک هوشمند جدید هواوی از قابلیت ردیابی وضعیت سلامت چشم‌ها و بدن کاربر برخوردار بوده و دارای گواهی حفاظتی IPX4 در برابر نفوذ مایعات و عرق است. مدت شارژدهی باتری عینک برای استفاده ترکیبی حدودا 16 ساعت اعلام شده است. بدین‌ترتیب کاربران با یک نوبت شارژ عینک خود قادر به مکالمه برای مدت 4.5 ساعت و گوش دادن به موسیقی برای مدت حداکثر 6 ساعت خواهند بود.

عینک هوشمند هواوی

مدل مجهز به لنزهای طبی با قیمت‌گذاری پایه 1699 یوانی (266 دلاری) عرضه می‌شود؛ در حالی‌که مدل مجهز به لنز آفتابی با قیمت‌گذاری 1899 یوانی (299 دلاری) در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. هر 2 مدل از روز گذشته برای سفارش در کشور چین قابل دسترس هستند.

هواوی میت‌بوک ایکس پرو 2022

میت‌بوک ایکس پرو 2022 جدیدترین لپ‌تاپ پرچم‌دار هواوی با قابلیت حمل‌پذیری بسیار بالا به‌شمار می‌رود. این لپ‌تاپ مجهز به تراشه‌های نسل یازدهمی Rocket Lake شرکت اینتل بوده و از یک نمایشگر لمسی 14.2 اینچی با نرخ نوسازی 90 هرتزی، رزولوشن 3120×2080 پیکسل، نسبت ابعاد 3:2 و باتری 60 وات‌ساعتی استفاده می‌کند. این نوت‌بوک تنها 1.38 کیلوگرم وزن داشته و ضخامت آن در ضخیم‌ترین نقطه برابر با 15.5 میلی‌متر است. حداکثر روشنایی نمایشگر معادل با 500 نیت بوده و فضای رنگی P3 نیز به‌طور کامل پوشش داده می‌شود.

درگاه‌های ورودی و خروجی شامل 4 پورت USB-C (دو عدد از نوع USB 3.2) و یک جک صوتی هدفون است. همچنین شارژر 90 واتی USB-C از نوع گالیوم نیترید نیز در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. این لپ‌تاپ مجهز به یک GPU یکپارچه از نوع Intel Iris Xe، رم 16 گیگابایتی از نوع LPDDR4x و حداکثر 1 ترابایت حافظه M2 SSD است. این لپ‌تاپ به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل ویندوز 10 روانه بازار می‌شود.

مدلی از این لپ‌تاپ مجهز به پردازنده Core i5، رم 16 گیگابایتی و حافظه‌داخلی 512 گیگابایتی با قیمت‌گذاری پایه 9499 یوانی (1490 دلاری) در دسترس خریداران قرار می‌گیرد؛ در حالی‌که ورژن پیشرفته مجهز به پردازنده Core i7 و 1 ترابایت حافظه‌داخلی با برچسب قیمتی 12499 یوانی (1961 دلاری) به بازار عرضه می‌شود.

نوشته هواوی از عینک هوشمند جدید خود با سیستم‌عامل HarmonyOS رونمایی کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.