هواوی بی‌توجه به تحریم‌های آمریکا، بودجه سنگینی برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه اختصاص داده است

کنفدراسیون شرکت‌ها و سازمان‌های چینی اخیرا فهرستی از 500 شرکت برتر این کشور از نظر میزان هزینه‌های تحقیق و توسعه طی سال 2022 را منتشر کرده است.

بر این اساس شرکت هواوی رتبه نخست را به خود اختصاص داده و پس از آن ZTE در جایگاه دوم قرار گرفته است. شایان به ذکر است که در میان 10 شرکت برتر، نام آنر نیز به چشم می‌خورد و این برند در رتبه ششم ایستاده است.

به بیان دقیق‌تر، هزینه‌های مربوط به فعالیت‌های تحقیق و توسعه هواوی معادل 22.62 درصد از کل درآمد این شرکت هستند. در واقع هواوی تنها شرکت چینی است که بیش از 20 درصد کل درآمد خود را به فعالیت‌های تحقیق و توسعه اختصاص داده است. در عین‌حال هزینه‌های تحقیق و توسعه ZTE معادل 16.42 درصد درآمد این شرکت بوده و این رقم برای آنر برابر با 9.44 درصد است.

گزارشات پیش‌تر منتشر شده نشان می‌دهند که کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات‌متحده (FCC) قصد دارد تا فروش تمامی دستگاه‌های مخابراتی جدید هواوی و ZTE در خاک آمریکا را ممنوع اعلام نماید.

نوشته هواوی بی‌توجه به تحریم‌های آمریکا، بودجه سنگینی برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه اختصاص داده است اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.