هواوی تا پایان سال ۲۰۱۹ حدود ۲۷۰ میلیون تلفن همراه را به فروش می‌رساند

فروش 270 میلیونی هواوی

هواوی اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال 2019 بیش از 270 میلیون اسمارتفون را به فروش برساند. این شرکت مشهور چینی در سال 2017 حدود 153 میلیون و در سال 2018 حدود 206 میلیون واحد از تلفن‌های خود را به بازار عرضه کرد که آماری خوب به حساب می‌آید. هم‌اکنون نیز هواوی هدف جدید خود را به صورت رسمی اعلام کرده است.

با مراجعه به شبکه‌های اجتماعی مرتبط با هواوی متوجه شدیم که این کمپانی در سال جاری میلادی، تاکنون حدود 200 میلیون تلفن هوشمند را به فروش رسانده است. هواوی به رسانه‌های اروپایی اعلام کرد که این رقم تا پایان سال جاری به 270 میلیون اسمارتفون می‌رسد. این رقم حدود 20 میلیون بیش از انتظار تحلیلگران است.

با مشاهده چنین آماری به راحتی می‌توان متوجه شد که چینی‌ها به شرایط ایده‌آل خود در این بازار نزدیک می‌شوند. هواوی به طور متوسط در هر ماه حدود 20 میلیون تلفن همراه یا 5 میلیون در هر هفته به فروش می‌رساند، اما برای رسیدن به هدف 270 میلیونی لازم است که این ارقام از امروز تا پایان ماه دسامبر به 7 میلیون دستگاه در هر هفته یا یک میلیون در هرروز برسند.

به لطف فروش بسیار خوب اسمارتفون‌های جدید میت 30 و میت 30 پرو در چین، هواوی توانست به این مهم دست پیدا کند، البته، آمار فروش اسمارتفون‌های سری P30 در سطح جهانی کم‌تر از هندست‌های سری میت 30 نبوده است. این مسئله را هم باید به یاد داشته باشید که بخش عمده‌ای از آمار فروش هواوی به تلفن‌های پایین‌رده و میان‌رده مربوط می‌شود.

اگر هواوی تا پایان سال جاری میلادی به فروش 270 میلیونی برسد، برای اولین بار به بزرگترین تولید‌کننده اسمارتفون در جهان تبدیل خواهد شد و این عنوان را از رقیب‌ کره‌ای خود، یعنی سامسونگ که از سال 2012 تاکنون این صنعت را رهبری می‌کرد، دریافت می‌کند.

سامسونگ در سال گذشته حدود 290 میلیون از اسمارتفون‌های خود را به فروش رساند و امسال نیز عملکرد خوبی را از خود نشان داده است، اما کره‌ای‌ها با عملکرد ضعیف خود در فصل تعطیلات باعث سقوط خود به رتبه دوم لیست پرفروش‌ترین کمپانی‌ها خواهند شد.

نوشته هواوی تا پایان سال 2019 حدود 270 میلیون تلفن همراه را به فروش می‌رساند اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.