هواوی درباره نحوه ضبط تصاویر آهسته با نرخ ۷۶۸۰ فریم‌برثانیه توسط دوربین میت ۳۰ پرو توضیح می‌دهد

دوربین میت 30 پرو

هفته گذشته، اسمارتفون‌های سری هواوی میت 30 (Huawei Mate 30) معرفی شدند. یکی از قابلیت‌های عالی دوربین میت 30 پرو، توانایی ضبط ویدیو‌های آهسته با نرخ 7680 فریم‌بر‌ثانیه بوده که حدود 8 برابر بالاتر از نرخ 960 فریم‌بر‌ثانیه موجود در تلفن‌های هوشمند جدید است. بروس لی، مدیر تولید شرکت هواوی درباره چگونگی ضبط ویدیو‌های آهسته توسط شاهکار تیم خود، یعنی میت 30 پرو توضیحاتی ارایه داد.

دوربین میت 30 پرو، 0.12 ثانیه ویدیو در هر فوت (واحد اندازه‌گیری) را ضبط می‌کند، پس از آن نیز 32 ثانیه از ویدیو تولیدشده 30 فریم‌بر‌ثانیه را گسترش می‌دهد. با همین وضعیت، دوربین میت 30 پرو 945 فریم‌بر‌ثانیه با کیفیت 720p را ضبط کرده است که فشار زیادی برروی تراشه‌های ISP ،CPU ،GPU و NPU برای پردازش هرچه سریع‌تر اطلاعات ایجاد می‌کند.

حتی واکنش‌های انسان نیز برای انتخاب بهترین زمان به منظور شروع ضبط این نوع از ویدیو‌ها سریع نیستند، اما واحد پردازش عصبی (NPU) در این مرحله کار انسان را انجام می‌دهد و زمان شروع کلیپ را که 0.12 ثانیه است، انتخاب می‌کند. در این مرحله از الگوریتم هوش مصنوعی بهره گرفته شده و دو گیگابایت از حافظه رم اشغال می‌شود. به نظر می‌رسد که هواوی از دوربین میت 30 پرو به عنوان یک نقطه قوت برای تبلیغ آن استفاده می‌کند.

‌‌

نوشته هواوی درباره نحوه ضبط تصاویر آهسته با نرخ 7680 فریم‌برثانیه توسط دوربین میت 30 پرو توضیح می‌دهد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.