هواوی میت ۲۰ پرو اولین گوشی مجهز به اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک در داخل نمایشگر خواهد بود

in-display-finger-scanner هواوی میت ۲۰ پرو اولین گوشی مجهز به اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک در داخل نمایشگر خواهد بود

همانطور که می‌دانید علاوه بر سنسورهای اثر انگشت اپتیکال، از نوع اولتراسونیک هم می‌توان در زیر صفحات‌نمایش گوشی‌های بدون حاشیه استفاده کرد. نسل دوم اسکنرهای اولتراسونیک شرکت کوالکام ظاهرا قرار است به‌صورت انبوه در هندست‌های آینده گلکسی اس ۱۰ سامسونگ مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

در حال حاضر، هندست‌هایی که مجهز به حسگرهای اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر، هستند در بازار موجود است که از آن جمله می‌توان به ویوو NEX با دوربین سلفی کشویی اشاره کرد، اما سنسور به کار رفته در آن از نوع اپتیکال و ساخت شرکت چینی Gudix است.

تکنولوژی اولتراسونیک کوالکام، می‌تواند با دقت بسیار بالا در زیر شیشه‌هایی با ضخامتی تا ۸۰۰ میکرون کار کند که این رقم در نسل قبلی آن، ۳۰۰ میکرون بود. دستگاهی که انتظار می‌رود از آخرین نسل اسکنرهای اولتراسونیک در داخل نمایشگر خود استفاده نماید، هواوی میت ۲۰ پرو است و از قرار معلوم هواوی، لایسنس انحصاری این محصول کوالکام را تا پایان فوریه سال بعد در اختیار دارد و این تاریخ، در واقع همان زمانی است که گلکسی اس ۱۰ قرار است به این فناوری تجهیز گردد.

رسانه‌های کره‌ای اخیرا گزارش داده‌اند که سامسونگ در سری میان‌رده A خود نیز از سنسورهای داخل نمایشگر بهره خواهد برد، اما این سنسورها از نوع اپتیکال شرکت Gudix خواهند بود. بنابراین برای اینکه بدانیم نسل دوم این حسگرها در گلکسی اس ۱۰ چگونه عمل خواهند کرد، باید تا زمان عرضه میت ۲۰ پرو در پاییز امسال صبر کنیم.

Galaxy-S10s-superior-in-display-finger-scanner-to-be-showcased-on-the-Mate-20-Pro-first هواوی میت ۲۰ پرو اولین گوشی مجهز به اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک در داخل نمایشگر خواهد بود

نوشته هواوی میت ۲۰ پرو اولین گوشی مجهز به اسکنر اثرانگشت اولتراسونیک در داخل نمایشگر خواهد بود اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.