هواوی میت ۹ به‌روزرسانی اندروید اوریو را در آینده نزدیک دریافت می‌کند

روزهای گذشته خبرهای زیادی شنیده بودیم مبنی‌بر این‌که گوشی هواوی میت 9 به زودی به‌روزرسانی اندروید اوریو را دریافت خواهد کرد. بر پایه همین خبرها، به‌تازگی گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد نسخه بتا اندروید اوریو برای این فبلت منتشر شده و کاربران اروپایی قادر به دریافت آن هستند.

با آن‌‎که این بسته به‌روزرسانی کاملا رسمی نبوده و به‌طور کامل پشتیبانی نمی‌شود، اما منبع انتشار آن عنوان کرده که مشکلات و باگ‌های گذشته به خوبی رفع شده است. هم‌چنین منبع این خبر اضافه کرده که این نسخه را تست کرده‌اند و تا به حال مصرف باتری و عملکرد گوشی رضایت بخش بوده است.

نسخه بتا اندروید اوریو برای هر دو مدل تک سیم‌کارت و دو سیم‌کارت میت 9 در اروپا منتشر شده که به ترتیب دارای شماره مدل‌های MHA-L20C432 و MHA-L29C432 هستند. منبع این خبر ادعا می‌کند که این نسخه در واقع همان اندروید 8 به همراه رابط کاربری EMUI 6.0 است که کاربران غیر اروپایی نیز می‌توانند با تغییر منطقه گوشی خود به اروپا، آن را دریافت و نصب کنند.

نکته قابل توجه این بوده که در این نسخه آزمایشی، مشکلاتی در خصوص اطلاعات گوشی وجود دارد. پس از آن‌که گوشی میت 9 این پکیج را دریافت و نصب کرد، هم‌چنان نسخه اندروید 7 و نسخه رابط کاربری 5.0.1 EMUI  نمایش داده می‌شود. ضمن آن‌که در اطلاعات مربوط به گوشی میزان حافظه رم 2 گیگابایت ذکر شده که در این مقدار در واقعیت 4 گیگابایت است. با این حال، وب‌سایت FunkyHuawei که این اطلاعات را منتشر کرده، عنوان نموده که اشتباهات موجود در اطلاعات دستگاه به این دلیل رخ داده که این نسخه در مراحل آزمایشی قرار داشته و نسخه نهایی به‌روزرسانی اندروید اوریو محسوب نمی‌شود.

با این حال، هنوز مشخص نیست که نسخه جدید و نهایی اندروید اوریو چه زمانی برای میت 9 آماده و عرضه خواهد شد. آنر که زیرمجموعه هواوی محسوب می‌شود پیش از این تایید کرده است که دو گوشی آنر 8 پرو و آنر 6X در ماه‌های دسامبر و ژانویه سال آینده بسته به‌روزرسانی اندروید اوریو را دریافت می‌کنند. به همین ترتیب نیز پیش‌بینی می‌شود تا آن زمان اندروید اوریو برای میت 9 نیز منتشر شود.

نوشته هواوی میت ۹ به‌روزرسانی اندروید اوریو را در آینده نزدیک دریافت می‌کند اولین بار در پدیدار شد.