هواوی میت ۵۰ با نسخه ۴G تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ در راه است

به گفته بسیاری از وبلاگ‌نویسان حوزه دیجیتال، گوشی پرچم‌دار جدید آنر و سری میت 50 هواوی در ماه آگوست معرفی خواهند شد. همچنین دستگاه‌های پرچم‌دار سایر تولیدکنندگان از جمله سری آی‌فون 14 اپل در ماه سپتامبر رونمایی خواهند شد. همچنین بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده چینی نیز احتمالا از هندست‌های جدید خود در ماه سپتامبر رونمایی خواهند کرد.

آقای شیگوان؛ مدیرعامل آنر اعلام کرده که دستگاه جدید آنر از تعدادی سخت‌افزار نوآورانه رونمایی خواهد کرد. بعلاوه فناوری‌های جدید قابل ارائه در این هندست از هماهنگی نرم‌افزاری قابل‌توجهی برخوردار هستند. در حال حاضر پیرامون این پرچم‌دار جدید و باشکوه هیچ‌گونه جزئیات دیگری در دست نیست.

بر اساس اعلام یک کاربر در شبکه اجتماعی Weibo، برنامه‌ریزی اولیه از عرضه سری میت 50 هواوی در اوایل ماه جولای حکایت داشت؛ اما در ادامه این سناریو به ماه آگوست موکول شد. این در حالیست که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، سیستم‌عامل HongmengOS 3.0 در ماه جولای منتشر خواهد شد. بر اساس گزارشات پیشین، سری میت 50 هواوی از نسخه 4G تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 استفاده خواهد کرد. بعلاوه این هندست به‌همراه یک کاور موبایلی 5G تحت عنوان residual blood روانه بازار می‌شود. عملکرد دوربین نسبت به سری هواوی P50 ارتقاء یافته و در یک پرچم‌دار باقی مانده است. این هندست به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل Hongmeng 3.0 عرضه شده و قابلیت‌های تعاملی و اشتراکی آسان‌تری را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

هواوی میت 50 در ماه آگوست یا سپتامبر معرفی خواهد شد

شرکت هواوی در سال گذشته نسخه پیش‌نمایشی توسعه‌دهندگان HarmonyOS 3 را منتشر کرد. این سیستم‌عامل با محوریت نوآوری در 3 حوزه کلیدی شامل طراحی سیستم، هایپرترمینال و ارائه قابلیت‌های سیستمی جامع و ابزارهای توسعه تولید شده است.

در اواسط ماه مه شاهد عرضه کاوری بی‌نظیر برای اسمارت‌فون هواوی P50 پرو بودیم. این کاور در حال حاضر با برچسب قیمتی 118 دلاری در بازار چین قابل پیش‌سفارش است. فروش این کیس از روز 17 ژوئن (27 خرداد ماه) آغاز شده و کاربران با وجود آن می‌توانند قابلیت اتصال 5G را به اسمارت‌فون‌های خود اضافه نمایند.

این کیس نخستین کاور اسمارت‌فونی در جهان است که امکان پشتیبانی از شبکه‌ 5G را به هندست‌های 4G اضافه می‌کند. بر اساس توضیحات ضمیمه شده به دستگاه، هواوی P50 پرو از شبکه 5G گیگابیتی Unicom پشتیبانی می‌کند. همچنین مشتریان eSIM شرکت Unicom در صورت فعال‌سازی این سرویس می‌توانند از تخفیف در هزینه خدمات eSIM بهره‌مند شوند.

هواوی به دستاوردهای خود در زمینه مالکیت معنوی افتخار می‌کند. بر اساس بیانیه صادر شده طی یک مراسم ویژه در شهر شنژن، هواوی تا پایان سال 2021 مالکیت بیش از 200 هزار پتنت مختلف در سراسر جهان را در اختیار داشته است. بر اساس اعلام هواوی، مجوز استفاده از پتنت‌های این شرکت در زمینه فناوری‌های ارتباطی 4G و 5G طی مدت 5 سال گذشته برای بیش از 2 میلیارد گوشی صادر شده است. همچنین کمپانی چینی در راستای بخشی از رقابت خود در حوزه پتنت‌های 4G و 5G هر ساله بیش از 8 میلیون خودرو را به این قابلیت‌ها تجهیز می‌کند.

به گفته سونگ لیوپینگ؛ مشاور عمومی هواوی، هزینه‌ فعالیت‌های تحقیق و توسعه این شرکت در سال 2021 به 142.7 میلیارد یوان رسید. این رقم معادل 22.4 درصد درآمد حاصل از فروش محصولات کمپانی طی سال میلادی گذشته بود.

نوشته هواوی میت 50 با نسخه 4G تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 در راه است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.