هواوی نوا ۳e معرفی شد؛ نسخه چینی هواوی p20 لایت در چین

گوشی‌های پرچمدار هواوی P20 و P20 پرو هفته آینده معرفی خواهند شد اما برادر نحیف‌تر آن‌ها تحمل این هفت رو را نداشته و پیش از برادران بزرگ‌تر خود در کشور زادگاهش رخ نشان داد. دقایقی قبل گوشی هواوی نوا ۳e به عنوان نسخه چینی گوشی هواوی P20 لایت رسما معرفی شد.

گوشی هواوی نوا ۳e به یک نمایشگر ۵.۸۴ اینچی از نوع IPS LCD مجهز شده که روزولوشن فول اچ‌دی دارد. نکته جالب توجه برشی است که در بالای این نمایشگر وجود دارد تا به این ترتیب گوشی دیگری به جمع پیروان آی‌فون X اضافه شود. همان‌گونه که پیش از این در شایعات اشاره شده بود، این گجت از طراحی دوشیشه‌ای بهره‌مند بوده و فریم آن فلزی است.

مطابق انتظار، تراشه کایرین ۶۵۹ توان پردازشی این هندست را تامین خواهد کرد. این تراشه از هشت هسته کورتکس A53 برخوردارد بوده و واحد گرافیکی آن پردازنده سه هسته‌ای Mali-T830 MP3 است. وجود ۴ گیگابایت رم در این میان‌رده نشان می‌دهد که مالتی‌تسکینگ روانی را در آن شاهد خواهیم بود. برای این گجت دو نسخه با ظرفیت‌های ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی در نظر گرفته شده تا خیال کاربران از بابت کافی بودن فضای ذخیره‌سازی راحت باشد.

یکی از نقاط قوت هواوی نوا ۳e دوربین آن است؛ جایی‌که دوربین دوگانه این دستگاه را دو لنز ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد. نمونه ۱۶ مگاپیکسلی لنز اصلی بوده و گشودگی دیافراگم f/2.2  دارد اما لنز ۲ مگاپیکسلی تنها برای افکت‌های پس‌زمینه کاربرد خواهد داشت. شگفتی‌ساز این گوشی را باید به دوربین سلفی آن نسبت داد که از یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 بهره‌مند است. این سنسور ساخت سونی و از نوع IMX576 است.

حسگر اثر انشگت این هندست طبق انتظار در بخش پشتی قرار دارد. یکی باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز انرژی مورد نیاز نوا ۳e یا همان هواوی P20 لایت را تامین خواهد کرد. به نظر می‌رسد که این باتری از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه هواوی در این میان‌رده خود قابلیت‌هایی مانند جک ۳.۵ میلی‌متری صدا و رادیو FM را حذف نکرده است.

پیش‌فروش این دیوایس از امروز در چین آغاز شده و فروش رسمی آن از روز هفتم فروردین آغاز خواهد شد. قیمت نسخه ۶۴ گیگابایتی حدود ۳۱۶ دلار اعلام شده اما نسخه ۱۲۸ گیگابایتی برچسب قیمتی ۳۴۸ دلاری را پیش روی خود می‌بیند. این گجت در رنگ‌های مشکی، آبی، طلایی و رزگلد به فروش خواهد رسید.

نوشته هواوی نوا ۳e معرفی شد؛ نسخه چینی هواوی p20 لایت در چین اولین بار در پدیدار شد.