هواوی و فولوکس واگن تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

 
هواوی به تازگی توافق‌نامه جدیدی برای ارائه مجوز استفاده از فناوری‎‌هایش (License Agreement) را با یکی از تامین‌کنندگان اصلی گروه خودروسازی فولکس‎‌واگن به امضا رسانده است.
 
به گزارش روابط‌عمومی هواوی، اخیرا شرکت هواوی جهت ارائه خدمات و فناوری‎‌های خود، توافق‌نامه جدیدی با یکی از تامین‌‎کنندگان اصلی فولکس‌‎واگن  امضا کرده که رسانه‌‎های چینی آن را بزرگترین توافق‌نامه در نوع خود معرفی کرده‌‎اند.
 
طبق اطلاعات منتشر شده، توافق مذکور شامل پتنت‌‎های ضروری و استاندارد (SEP) هواوی در زمینه ۴G خواهد بود که به خودروهای فولکس‌‎واگن اجازه استفاده از فناوری‎‌های شرکت هواوی در زمینه ارتباطات شبکه‌‎ای در سطوح مختلف را می‌دهد.
 
سانگ لیوپینگ، رئیس بخش حقوقی هواوی در این خصوص اعلام کرد که هواوی با فلسفه نوآورانه خود در دنیای فناوری، صاحب‌‎امتیاز پتنت‎‌های بسیاری است که ارزش زیادی برای صنعت خودرو داشته و می‌‎توانند تأثیر بزرگی بر این صنعت بگذارند. او در ادامه صحبت‎‌های خود گفت: «برندهای بزرگ در صنعت خودرو نیز شروع به شناسایی پتانسیل‌‎های هواوی در این زمینه کرده‎‌اند. هواوی مطمئن است که می‌‎تواند در ارائه فناوری به مصرف‌‎کنندگان این صنعت در سراسر دنیا کمک کرده و بهترین‌‎ها را در اختیارشان بگذارد.»
 
انتظار می‎‌رود که توافق یاد شده منجر به بهره‌‎گیری بیش از ۳۰ میلیون دستگاه خودرو از فناوری‌‎ها و پتنت‌‎های هواوی شوند.
 
طی دو دهه اخیر تا به امروز شرکت هواوی نزدیک به ۱۰۰ توافق‎نامه مجوز استفاده از اختراعات و پتنت‌‎های خود را با تولیدکنندگان اصلی صنعتی در زمینه‌‎های مختلف به امضا رسانده است.
 
این قراردادها بین هواوی و شرکت‎‌هایی از اروپا، ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی بوده‎‌اند. همچنین برنامه مهمی از سوی هواوی برای ارائه اینترنت وسایل نقلیه (خودروها) یا همان IoV دنبال می‌‎شود که حرکتی انقلابی در این صنعت به شمار آمده و می‌‎تواند تحول گسترده‎ای در این بازار ایجاد کند.