هواوی P20 پرو بیشترین امتیاز دوربین در بین گوشی‌های هوشمند دنیا را کسب کرد!

روز گذشته در پاریس گوشی‌های سری هواوی P20 معرفی شدند. این پرچم داران جدید هواوی قابلیت‌های جدیدی را به دنیای گوشی‌های هوشمند به خصوص در حوزه عکاسی با دوربین گوشی معرفی کردند و سطح استانداردهای این حوزه را ارتقا دادند. دوربین گوشی P20 Pro از سه لنز لایکا بهره مند است و می‌تواند عکس‌هایی با تراکم پیکسل ۴۰ مگاپیکسل و دوربین Huawei P20 از دو لنز Leica بهره مند بوده و قادر است عکس‌هایی با تراکم ۲۰ مگاپیکسل ثبت کنند. همچنین دوربین سلفی گوشی های معرفی شده ۲۴ مگاپیکسلی هستند که موجب می‌شود سلفی هایی بی نظیر توسط آن‌ها خلق شود.

علاوه بر مشخصه های سخت افزاری، هوش مصنوعی یا AI عامل دیگری است که موجب شده کیفیت عکس‌های گرفته شده با دوربین گوشی‌های سری Huawei P20 نسبت به سایر رقبا حتی در شرایط محیطی دشوار مانند نور کم یا در حال حرکت بسیار متفاوت بوده و ارتقای قابل توجهی داشته باشد.

با توجه به پیشرفت‌های سری Huawei P20 در حوزه دوربین گوشی‌های هوشمند، DxOMark به عنوان منبع معتبر رده‌بندی کیفی دوربین‌ها به این سری جدید از گوشی‌های هواوی امتیازاتی بالاتر از رقبای آن‌ها از شرکت‌های سامسونگ و اپل اعطا کرد و دوربین گوشی‌های هواوی P20 را به عنوان بهترین دوربین‌های حال حاضر در میان گوشی‌های هوشمند دنیا معرفی نمود.

DxOMark به گوشی Huawei P20 امتیاز ۱۰۲ و به گوشی Huawei P20 Pro امتیاز ۱۰۹ را داده که هر دو امتیاز از همه گوشی‌های هوشمند معرفی شده تا به امروز بالاتر هستند. نکته جالب اینکه پیش از این گوشی‌های موبایل در این رده بندی با اختلاف ۱ و یا حداکثر ۲ امتیاز از هم پیشی می گرفتند ولی گوشی Huawei P20 Pro با کسب امتیاز ۱۰۹ و اختلاف ۱۰ امتیاز از آخرین رقیب خود یعنی اس ۹ سامسونگ جلو افتاده است که این امر کار رقبا را در آینده برای نزدیک شدن به هواوی در این رده بندی بسیار مشکل نموده است.

لازم به ذکر است که هم اکنون ۳ گوشی از ۶ گوشی اول در این رده بنده متعلق به هواوی است. پیش از معرفی P20 گوشی‌های سری هواوی میت ۱۰ و در راس آن‌ها میت ۱۰ پرو در این رده بندی در کنار رقبایی چون آی‌فون ۱۰ قرار داشتند.

نوشته هواوی P20 پرو بیشترین امتیاز دوربین در بین گوشی‌های هوشمند دنیا را کسب کرد! اولین بار در پدیدار شد.