هوم‌پاد جدید اپل در اواخر سال ۲۰۲۲ معرفی خواهد شد

توئیت اخیرا منتشر شده توسط مینگ چی‌کو؛ تحلیل‌گر مشهور مسائل اپل نشان می‌دهد که این شرکت احتمالا در تدارک عرضه نسخه جدیدی از اسپیکر هوشمند هوم‌پاد است؛ اگرچه این‌بار احتمالا شاهد اعمال تغییرات رادیکالی در طراحی محصول نخواهیم بود.

پس از اعلام توقف تولید هوم‌پاد فول‌سایز توسط اپل، گمانه‌زنی‌ها پیرامون احیاء این محصول گران‌قیمت قوت گرفت. اکنون مینگ چی‌کو اطلاعات جدیدی ارائه کرده که نشان می‌دهند اپل احتمالا در اواخر سال 2022 یا اوایل سال 2023 از نسخه جدید هوم‌پاد رونمایی خواهد کرد. در این میان آقای کو به مدل هوم‌پاد مورد نظر خود یا تفاوت‌های احتمالی آن با هوم‌پاد مینی اشاره نکرده است. وی صرفا اعلام کرده که اپل کماکان در حال کشف روش موفقیت در بازار اسپیکرهای هوشمند است.

هوم‌پاد مینی از زمان عرضه در نوامبر سال 2020 به‌روزرسانی نشده و در این میان صرفا مدل‌‌های رنگی جدیدی از این محصول به بازار عرضه شده است. شایعه جدید نشان می‌دهد که محصول آینده اپل حداقل با یک تغییر جدید فراتر از مدل رنگی به بازار عرضه خواهد شد.

“اپل در 3 ماهه چهارم سال 2022 یا 3 ماهه نخست سال 2023 ورژن جدیدی از هوم‌پاد را عرضه خواهد کرد. این محصول احتمالا از جنبه طراحی سخت‌افزاری شاهد نوآوری‌های فراوانی نخواهد بود. بی‌شک اسپیکرهای هوشمند یکی از عناصر ضروری برای اکوسیستم منازل هستند؛ اما من تصور می‌کنم که اپل هنوز در حال کنکاش برای کشف روش دستیابی به موفقیت در این بازار است.” mingchikuo@؛ 20 مه 2022

مینگ چی‌کو از مدت‌ها قبل در توئیتر فعال بوده است. بعلاوه همیشه مشخص نیست که تجزیه و تحلیل داده‌ها نهایتا به کجا ختم شده یا گمانه‌زنی‌ها از چه نقطه‌ای آغاز می‌‌شوند. اطلاعات آقای کو به‌عنوان یک تحلیل‌گر در گذشته غالبا صحیح بوده است. با این‌حال وی همواره مایل به نادیده گرفتن جزئیات خاصی پیرامون ویژگی‌های دستگاه‌های مختلف است. به‌‌عنوان مثال توئیت‌های اخیر مینگ چی‌کو ادعا می‌کنند که اپل احتمالا برای سری آی‌فون 15 خود در سال 2023 از پورت USB-C استفاده نموده و سایر محصولات اپلی نیز از این رویه الگوبرداری خواهند کرد. این ادعا با نظریه پیشین آقای کو مبنی بر اجتناب اپل از به‌کارگیری پورت USB-C و تصمیم این شرکت برای عرضه یک آی‌فون بدون پورت در تعارض کامل است.

بر اساس شایعات مطرح شده پیرامون اسپیکر هوشمند اپل، غول آمریکایی در تدارک عرضه یک هوم‌پاد بزرگ با قیمت‌گذاری ارزان‌تر، یک مدل ساندبار هوم‌پاد با قابلیت عملکرد به‌عنوان اپل تی‌وی و یک دستگاه هوم‌پاد مجهز به نمایشگر است. با توجه به اظهارات جدید آقای کو به‌نظر می‌رسد که دستگاه شایعه شده یک نسخه ساده از هوم‌پاد با اندازه بزرگ به‌شمار خواهد رفت.

نوشته هوم‌پاد جدید اپل در اواخر سال 2022 معرفی خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.