هیوندای توسان خودروی شیک و زیبا

هیوندای توسان خودروای است که می‌توان هم با قلب و هم با عقل عاشق آن شد. هیوندای توسان جایگزین خودرو قدیمی یعنی ۳۵ ix شده است و در جاده بهبود بسزایی نسبت به قبل داشته است.

در طراحی ظاهری عقب این خودرو، طراحی پیچیده با یک خمیدگی جالب روی صندوق و چراغ‌های باریک و کشیده دارد. در نمای جانبی، بدنه استخوانی و تراشیده دارد و باعث می‌شود که این خودرو خودنمایی کند. در نمای جلوی خودرو یک جلو پنجره شش ضلعی شاهد هستیم و آرم هیوندای وسط آن قرار گرفته است. این پنجره به همراه چراغ‌های LED جلو حالت تهاجمی به خودرو داده است و ابعاد این خودرو هم بزرگتر شده است.

هیوندای توسان یکی از بزرگترین صندوق عقب‌ها را در کلاس خود دارد؛ خیلی بزرگ و برای خانواده عالی است و چرخ زاپاس زیر کفی صندوق عقب قرار گرفته است. صندلی‌های عقب برای افزایش فضای صندوق عقب به طور کامل خوابانده می‎شود اما این کار را باید توسط اهرمی که در کنار صندلی‌ها تعبیه شده انجام داد. با این حال فضای عقب این خودرو واقعا بزرگ است به طوری که فضای پا و سر برای سرنشینان عقب بسیار عالی است؛ می‌توان صندلی‌های عقب را برای راحتی تا حدی خواباند و فضای کف پا هم بزرگ و مسطح است و صندلی عقب یک جا رختی دارد (مثل هواپیما). در قسمت وسط یک تونل گاردان وجود دارد اما مشکلی برای سرنشین وسط ایجاد نمی‌کند.

طراحی داخلی خودرو خوب است اما مواد بکار رفته در آن ارزان قیمت به نظر می‌رسد گرچه از نظر تجهیزات خودروی خوبی است. اگر مدل se را بخرید سیستم کنترل دمای اتاق و سنسور پارکینگ هم خواهید داشت اما برای ناوبری ماهواره‌ای باید هزینه بیشتری پرداخت کنید که در کیا اسپورتیج به صورت استاندارد ارائه می‌شود. فضای راننده خوب است و می‌توانید یک بطری در سبد در قرار دهید. سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو بهترین این کلاس نیست اما می‌توانید آدرس خانه را اضافه کنید و هنگامی که نزدیک می‌شوید زنگ خانه به صدا در می‌آید. اگر با سوئیچ کنار صندوق عقب بایستید درب صندوق به طور اتوماتیک باز می‌شود.

شاسی خودرو هیوندای توسان و کیا اسپورتیج مشترک است؛ کیا شرکت زیر گروه هیوندای است و سواری این خودرو بسیار به اسپورتیج شباهت دارد اما تعلیق آن متفاوت است به طوری که در تعلیق هیوندای توسان راحتی سرنشینان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. هیوندای توسان خودروای است که برای سفرهای طولانی مناسب است، با این که مثل نیسان قشقایی در دست اندازها راحت و نرم نیست. دید به بیرون خیلی خوبی دارد و ارتفاع صندلی‎ها زیاد است؛ اما به خاطر ستون‎های ضخیم در جلو و عقب نقاط کور ایجاد شده است.

برای توسان ۳ آپشن موتور وجود دارد: موتور بنزینی ۴ سیلندر که برای این خودرو اصلا مناسب نیست، موتور ۲ لیتری توربو دیزل ۱۷۵ اسب بخار نیرو که خیلی پر شتاب است و یک موتور ۱.۷ لیتری توربو دیزل که کم شتاب است و سر و صدای آن زیاد است. شرکت هیوندای ادعا کرده است که موتور این خودرو در هر ۱۰۰ کیلومتر ۴.۷ لیتر می‌سوزاند اما در تست‌ها دیده شده که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶.۱ لیتر می سوزاند. هیوندای این خودرو را با سیستم چهار چرخ محرک دو دیفرانسیل ارائه می کند.

جمع بندی نهایی در مورد هیوندای توسان ۲۰۱۷: یک کراس اور خوب است؛ موتور ۱.۷ لیتری دیزلی کمی پر سر و صدا است و مواد به کار رفته داخل خودرو کمی بی کیفیت است؛ اما ظاهر قشنگی دارد و پر از امکانات کاربردی است و در کل خودروی خوبی است.

با توجه به اینکه سایت دیوار بزرگ‌ترین بستر درج آگهی رایگان خودرو به شمار می‌رود برای خرید و فروش خودرو هیوندای توسان ۲۰۱۷ به آگهی‎های بخش خرید خودرو مراجعه کنید.

منبع: ویرلن

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته هیوندای توسان خودروی شیک و زیبا اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.