وال‌استریت: میزان فروش آی‌فون X کم‌تر از انتظارات بوده است

یکی از تحلیل‌گران وال‌استریت به نام کارل آکرمن به مشتریان خود یادداشتی را می‌دهد که در آن اشاره شده تقاضای اولیه برای گوشی آی‌فون X اپل پایین‌تر از انتظارات اولیه بوده و به‌نظر می‌رسد که کاربران ترغیب شده‌اند آی‌فون‌های قبلی را به خرید آن ترجیح دهد. این تحلیل‌گر اضافه کرد که هر سه مدل آی‌فون‌های ۲۰۱۷ شامل آی‌فون ۸، آی‌فون ۸ پلاس و آی‌فون X در  محدوده‌ای مناسب عرضه می‌شوند اما فروش آن‌ها به اندازه‌ای قوی نیست که بگوییم اپل در میان یک چرخه فوق‌العاده قرار دارد.

آی‌فون X

آکرمن برآورد کرده در سه‌ماهه منتهی به پایان سال (که این ماه به پایان می‌رسد و جزئی از محاسبات مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۸ اپل محسوب می‌شود)، این غول تکنولوژی ۷۹ میلیون دستگاه آی‌فون به فروش خواهد رساند. این یعنی در مقایسه با سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۷ و فروش ۷۸.۲۹ میلیون دستگاه آی‌فون، امسال شاهد رشد اندکی خواهیم بود.

برای آمارهای مالی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۸ که بازه زمانی ماه ژانویه تا مارس را شامل می‌شود، این تحلیل‌گر پیش‌بینی کرد که اپل بتواند ۵۶ میلیون آی‌فون بفروشد که در مقایسه با مدت مشابه امسال و ۵۱.۲ میلیون دستگاه، پیشرفت خوبی به‌نظر می‌آید. اپل می‌تواند در این سه‌ماهه رکورد جدیدی از فروش آی‌فون‌های خود را به ثبت برساند. اگر این امر محقق شود، در روز ۳۰ ژانویه ۲۰۱۸ زمانی‌که اپل آمارهای مالی خود را ارائه می‌کند، اخبار آن را خواهیم شنید.

نوشته وال‌استریت: میزان فروش آی‌فون X کم‌تر از انتظارات بوده است اولین بار در پدیدار شد.