وال‌ استریت ژورنال: موفقیت هواوی ناشی از فداکاری کارمندان این شرکت است!

وال‌ استریت ژورنال: موفقیت هواوی ناشی از فداکاری کارمندان این شرکت است!

بر اساس گزارشی از وال ‌استریت ژورنال، موفقیت هواوی تا حدود زیادی ناشی از آن است که کارمندان، این شرکت را بالاتر از خود قرار می‌دهند. هواوی هم اکنون ۶۰ میلیارد دلار درآمد داشته و سومین تولیدکننده بزرگ اسمارت‌فون در دنیاست.

کارمندان هواوی پس از یکسال کار، قراردادی با این شرکت امضا می‌کنند که در آن از حقوق خود برای اضافه کار و تعطیلات صرف‌نظر می‌کنند. کسانیکه این قرارداد را امضا کنند، بخشی از سهام شرکت را دریافت می‌کنند. سختی کار هواوی حتی در بین شرکت‌های چینی مثال زدنی است. به عنوان مثال، در زمان شیوع ابولا در آفریقا، در حالیکه کارکنان شرکت‌های بین‌المللی مناطق شیوع را ترک کردند، کارمندان هواوی کماکان به کار خود ادامه دادند. این کارمندان سپس پاداش‌هایی ویژه دریافت کردند. سان یفانگ یکی از مدیران هواوی می‌گوید:

زمانی که یک بحران پیش می‌آید، بر خلاف دیگران که فرار می‌کنند، کارمندان هواوی به سمت آن حرکت می‌کنند.

داستان‌های فداکاری کارمندان به وفور توسط هواوی منتشر می‌شود. زمانی که چندین سال پیش، هواوی وارد بازارهای بین المللی شد، کارمندان این شرکت در دمای بسیار پایین کار می‌کردند تا بتوانند ایستگاهای مخابراتی را بسازند. در شنزن چین که مقر اصلی این شرکت است، برخی کارکنان تشک خود را در زیر میز قرار می‌دهند تا شب در شرکت بخوابند.

در حالیکه هواوی قصد دارد به بزرگترین سازنده موبایل در دنیا تبدیل شود، مدیرعامل فعلی آقای رن ژن‌فی ممکن است آن زمان را نبیند. آقای رن هواوی را در سال ۱۹۸۷ بنیان نهاد و ممکن است قصد بازنشستگی داشته باشد. در حال حاضر، سه فرد به صورت چرخشی به عنوان مدیرعامل موقتی کار می‌کند و هر کدام شش ماه سکان هواوی را دست خواهند داشت. تنها یک چیز را می‌توان با اطمینان گفت و آن این است که رهبر آینده هواوی از وابستگان ژن‌فی نخواهد بود، گر چه دختر ژن‌فی اکنون مدیر امور مالی بوده و پسر ایشان، یکی از زیرمجموعه‌های هواوی را اداره می‌کند.

هواوی در حال حاضر ۱۷۰ هزار کارمند دارد و یکی از کارمندان این شرکت می‌گوید:

اگر شما خود را وقف شرکت بکنید، هواوی شما را رها نمی‌کند.

نوشته وال‌ استریت ژورنال: موفقیت هواوی ناشی از فداکاری کارمندان این شرکت است! اولین بار در پدیدار شد.