وان‌پلاس از ساعت هوشمند ارزان‌قیمت‌ خود با نام نورد واچ رونمایی کرد

وان‌پلاس واچ نخستین تلاش نافرجام کمپانی چینی در بازار ساعت‌های هوشمند به‌شمار می رفت. این گجت به دلیل تجربه نرم افزاری ضعیف و ردیابی نادرست سیستم گام شمار به شکلی گسترده مورد انتقاد قرار گرفت. پس از این ناکامی، کمپانی متعلق به هلدینگ BBK از عرضه هرگونه اسمارت‌واچ جدید به کلی صرف نظر کرد. با این‌حال وان‌پلاس از بازار جهانی اسمارت‌واچ به‌طور کامل کناره‌گیری نکرد. وان‌پلاس یک دستبند تناسب اندام را در بازار هندوستان عرضه کرد؛ اما این محصول در مقایسه با سایر مدل‌های مشابه موجود در بازار از جایگاه پایین‌تری برخوردار بود.

اکنون کمپانی چینی پس از گذشت 1.5 سال از زمان عرضه نخستین اسمارت‌واچ خود اقدام به معرفی دومین ساعت هوشمند و نخستین ابزار پوشیدنی با برند نورد نموده است. این گجت وان‌پلاس نورد واچ نامگذاری شده و پس از چند هفته کمپین تبلیغاتی بالاخره به‌طور رسمی معرفی شده است.

این گجت پوشیدنی مجهز به یک نمایشگر 1.78 اینچی آمولد با ظاهر مستطیلی‌شکل، نرخ نوسازی 60 هرتزی و نرخ روشنایی 500 نیتی است. وان‌پلاس ادعا می‌کند که قاب این ساعت موفق به دریافت گواهی حفاظتی IP68 شده و دارای خاصیت ضد آب است.

بندهای این ساعت مشابه با وان‌پلاس واچ بوده و از مواد اولیه قابل تنفس ساخته شده‌اند. از جنبه امکانات ردیابی سلامت این اسمارت‌واچ مجهز به شتاب‌سنج 3 محوره، اسکنر ضربان قلب و سنسور SpO2 است. این گجت پوشیدنی صرفنظر از امکانات معمول نظیر گام‌شمار و کالری‌شمار از داده‌های جمع‌آوری شده برای نمایش سطح استرس کاربر و ردیابی چرخه خواب وی استفاده می‌کند.

بعلاوه این اسمارت‌واچ قادر به ردیابی بیش از 105 مورد تمرین و فعالیت بدنی از جمله کریکت و یوگا خواهد بود. بعلاوه کاربران به قابلیت تشخیص خودکار تمرین برای دویدن و پیاده‌روی نیز دسترسی دارند. با این‌حال کاربر در صورت تمایل به ردیابی سایر فعالیت‌ها بایستی این قابلیت را از قبل فعال نمایند.

وان‌پلاس نورد واچ از طریق اتصال بلوتوث 5.2 و اپلیکیشن همراه N Health به اسمارت‌فون کاربر متصل می‌شود. کاربران با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانند کلیه داده‌های گردآوری شده را مشاهده کرده و وضعیت سلامتی خود را به نحوی مطلوب‌تر مدیریت نمایند. همچنین کاربران می‌توانند اعلان‌های موردنظر خود جهت دریافت روی اسمارت‌واچ را سفارشی‌سازی کنند. وان‌پلاس ادعا می‌کند که نورد واچ به لطف استفاده از باتری داخلی 230 میلی‌آمپرساعتی با یک نوبت شارژ برای مدت 10 روز قابل استفاده بوده یا می‌تواند تا 30 روز در حالت استندبای قرار داشته باشد.

با این‌حال یکی از دلایل شارژدهی چشمگیر باتری این است که وان‌پلاس نورد واچ به‌جای استفاده از سیستم‌عامل Wear OS مجهز به RTOS است. بنابراین کاربران اگرچه به تعداد زیادی واچ فیس دسترسی دارند؛ اما هیچ‌گونه اپلیکیشن متفرقه‌ای جهت نصب و استفاده روی اسمارت‌واچ وجود ندارد. بر اساس اعلام وان‌پلاس، کاربران به بیش از 100 واچ فیس دسترسی دارند؛ اما در هر لحظه تنها 5 طرح به‌طور مستقیم روی اسمارت‌واچ قابل دسترس خواهد بود. بنابراین به منظور دسترسی به سایر واچ فیس‌ها بایستی از برنامه همراه نصب شده روی گوشی استفاده کرد.

وان‌پلاس نورد واچ در 2 مدل رنگی مشکی (Midnight Black) و آبی (Deep Blue) عرضه می‌شود. این اسمارت‌واچ با گوشی‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید 6.0 یا بالاتر و آی‌فون‌های مجهز به iOS 11 یا نسخه‌های جدیدتر از آن سازگاری دارد. اگرچه نخستین اسمارت‌واچ وان‌پلاس در بازار آمریکا قابل دسترس بود؛ اما نورد واچ تنها در بازار هندوستان و با قیمت‌گذاری 5000 روپیه (68 دلار) عرضه خواهد شد. با توجه به استقبال ضعیف مشتریان از وان‌پلاس واچ، عرضه نورد واچ در خارج از بازار هندوستان امری بعید به‌نظر می‌رسد.

نوشته وان‌پلاس از ساعت هوشمند ارزان‌قیمت‌ خود با نام نورد واچ رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.