وان‌پلاس ۱۰ اولترا با تراشه اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۱ پلاس در راه است

امروزه وان‌پلاس تحت نفوذ اوپو قرار دارد؛ چرا که این 2 شرکت طی سال گذشته در یکدیگر ادغام شدند. در این میان بدیهی است که شاهد تغییراتی باشیم و در واقع نخستین تحول با عرضه اسمارت‌فون وان‌پلاس 10 پرو در بازار چین طی اوایل سال 2022 به وقوع پیوست. این هندست بسیار زودتر از برنامه زمانی معمول وان‌پلاس و به‌ تنهایی معرفی شد. همچنین پس از گذشت چند ماه شاهد رونمایی از این اسمارت‌فون در بازارهای جهانی بودیم.

کمپانی چینی با معرفی اسمارت‌فون وان‌پلاس 10R طی ماه گذشته، سری وان‌پلاس 10 را گسترش داد. از سوی دیگر وان‌پلاس Ace مدل ری‌برند شده این هندست به‌شمار رفته و از مشخصاتی مشابه با ریلمی GT Neo 3 برخوردار است. اکنون شایعات مربوط به مدل استاندارد وان‌پلاس 10 و وان‌پلاس 10 اولترا از گوشه و کنار به گوش می‌رسند. وان‌پلاس 10 اولترا نشان‌دهنده ورود برند چینی به بازار پرچم‌داران ممتاز و دستگاه‌های فوق برتر است.

“مرحله تست وان‌پلاس 10 اولترا هم‌اکنون آغاز شده و این اسمارت‌فون بر مقوله‌های دوربین و تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس تمرکز نموده است. از سوی دیگر وان‌پلاس 10 بسته به منطقه عرضه از تراشه Dimensity 9000 مدیاتک یا اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 استفاده خواهد کرد. تراشه‌های Dimensity 8000 و اسنپ‌دراگون 888 در اکثر گوشی‌های میان‌رده نظیر سری نورد به‌کار گرفته می‌شوند. تولید گوشی مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 7 نسل 1 نیز در دستور کار قرار دارد. به‌طور کلی محصولات آینده کمپانی و جدول زمانی عرضه آنها پیچیده به‌نظر می‌رسد.” heyitsyogesh@؛ 3 مه 2022

موجودیت این دستگاه ابتدا در قالب یک شایعه مطرح شد؛ اما پس از گذشت چند ماه، اکنون جزئیات بیش‌تری پیرامون آن به‌دست آمده است. امروز یک خبرچین بسیار معتبر با نام Yogesh Brar اطلاعات بیش‌تری را در رابطه با وان‌پلاس 10 اولترا ارائه نموده است. به گفته شخص خبرچین، وان‌پلاس با عرضه این هندست قصد دارد تا تجربه دوربین وان‌پلاس 10 پرو را ارتقاء دهد.

وان‌پلاس 10 اولترا مجهز به یک دوربین پریسکوپی خواهد بود؛ مشخصه‌ای که پیش‌تر در هیچ‌کدام از هندست‌های وان‌پلاس رویت نشده است. متاسفانه پیرامون این سنسور هیچ‌گونه جزئیات خاصی در دست نیست. بعلاوه شخص خبرچین ادعا می‌کند که توان پردازشی این هندست از طریق تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس؛ محصول کمپانی کوالکام تامین خواهد شد. بر اساس گزارشات، تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس ورژن ارتقایافته مدل استاندارد به‌شمار رفته و توسط کمپانی TSMC تولید خواهد شد. گزارشات نشان می‌دهند که تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس در مقایسه با مدل استاندارد این نیمه‌هادی 10 درصد سریع‌تر عمل خواهد کرد. بعلاوه تراشه جدید با مشکلات حرارتی دست‌به‌گریبان نخواهد بود.

وان‌پلاس 10، وان‌پلاس نورد با تراشه اسنپ‌دراگون 888 و یک دستگاه مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 7 نسل 1 به‌زودی معرفی می‌شوند

وان‌پلاس 10 اولترا احتمالا از الگوی طراحی ممتاز و منحصربه‌فرد و فناوری شارژ سریع بهره خواهد برد. بر اساس پیش‌بینی‌ها اسمارت‌فون وان‌پلاس 10 در آینده‌ای بسیار نزدیک معرفی خواهد شد. این هندست در 2 مدل مختلف روانه بازار می‌شود. نخستین مدل مجهز به تراشه Dimensity 9000 مدیاتک بوده و مدل دیگر از تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام استفاده خواهد کرد. با این‌حال هر یک از مدل‌های فوق در بازارهای خاصی قابل دسترس خواهند بود.

همچنین کمپانی چینی در تدارک عرضه اسمارت‌فون‌های جدید سری وان‌پلاس نورد با تراشه‌های Dimensity 8000 و اسنپ‌دراگون 888 است. نهایتا دستگاه جدید وان‌پلاس مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 7 نسل 1 نیز به‌زودی عرضه خواهد شد. با توجه به سوابق فعالیت‌های اخیر کمپانی به‌نظر می‌رسد که این هندست مدل ری‌برند شده اسمارت‌فون اوپو رنو 8 به‌شمار می‌رود. بعلاوه تراشه اسنپ‌دراگون 7 نسل 1 به‌همراه یکی از دستگاه‌های سری رنو 8 معرفی خواهد شد.

انتظار می‌رود که به‌زودی جزئیات بیش‌تری در این زمینه منتشر شود. بر اساس شایعات، اسمارت‌فون وان‌پلاس با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس طی ماه جاری میلادی معرفی خواهد شد. همچنین نخستین اسمارت‌فون‌های مجهز به این تراشه در اوایل ماه ژوئن به بازار عرضه می‌شوند.

نوشته وان‌پلاس 10 اولترا با تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 پلاس در راه است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.