وان‌پلاس Ace Racing Edition با تراشه Dimensity 8100 Max رسما معرفی شد

گوشی گیمینگ اقتصادی بهترین عنوانی است که می‌‌توان برای اسمارت‌فون جدید شرکت وان‌پلاس موسوم به وان‌پلاس Ace Racing Edition مورد استفاده قرار داد. این هندست همان‌طور که نام آن نشان می‌دهد؛ از ارتباط نزدیکی با وان‌پلاس Ace برخوردار است. اسمارت‌فون جدید مشخصا از همان تراشه Dimensity 8100 Max استفاده می‌کند. این تراشه کارآمد 5 نانومتری با توجه به رده قیمتی خود حتی می‌تواند با تراشه اسنپ‌دراگون 888 نیز رقابت نماید.

مدل پایه وان‌پلاس Ace مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با برچسب قیمتی 2500 یوانی روانه بازار شد. قیمت پیشنهادی وان‌پلاس برای مدل Racing Edition برابر با 2000 یوان (300 دلار/ 280 یورو/ 2300 روپیه) است. این رقم در مقایسه با قیمت‌گذاری مدل استاندارد 20 درصد ارزان‌تر است. برای مقایسه جالب است بدانید که ریلمی GT Neo3 با 6 گیگابایت رم و فناوری شارژ 80 واتی 2000 یوان قیمت‌گذاری شده است. ارقام فوق بیانگر قیمت‌گذاری پیشنهادی وان‌پلاس هستند و اکنون وان‌پلاس Ace Racing Edition به لطف تخفیف زمان عرضه با قیمت‌گذاری کمی ارزان‌تر روانه بازار می‌شود.

اما وان‌پلاس چگونه موفق به کاهش قیمت‌گذاری هندست خود شده است؟ در وهله نخست نمایشگر آمولد 6.7 اینچی کنار گذاشته شده و در عوض از یک پنل LCD با اندازه کمی کوچکتر معادل 6.59 اینچ استفاده شده است. با این‌حال نمایشگر کماکان از نرخ نوسازی حداکثر 120 هرتزی در 6 حالت مختلف 30، 48، 50، 60، 90 و 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر نرخ نمونه‌برداری لمسی کاهش یافته و از 720 به 240 هرتز رسیده است.

این نمایشگر کماکان از کیفیت بالایی برخوردار است؛ چرا که فضای رنگی DCI-P3 را به‌طور کامل تحت پوشش قرار می‌دهد. با این‌حال پنل مذکور در سقف روشنایی 600 نیتی خود چندان روشن به‌نظر نرسیده و از عمق رنگ 10 بیتی برخوردار نیست. همچنین استفاده از فناوری HyperBoost به اجرای پایدار بازی‌ها با نرخ فریم ثابت کمک می‌کند.

 

وان‌پلاس Ace Racing Edition

مشخصات باتری نیز دستخوش تغییر شده است. وان‌پلاس Ace Racing Edition مجهز به یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی است. از این منظر مشخصات دستگاه با یکی از ورژن‌های وان‌پلاس 10R مجهز به باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی و فناوری شارژ 80 واتی شباهت دارد. فناوری شارژ 67 واتی ظرف مدت تنها 29 دقیقه می‌تواند میزان شارژ باتری را از 0 به 80 درصد برساند. از سوی دیگر سیستم 80 واتی قادر به شارژ کامل باتری گوشی ظرف مدت 32 دقیقه است. 

در پیکره‌بندی دوربین نیز تغییراتی به چشم می‌خورد. اکنون پنل پشتی وان‌پلاس Ace Racing Edition از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، لنز فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی با میدان دید 119 درجه‌ای و یک ماژول ماکرو میزبانی می‌کند. دوربین سلفی نیز مجهز به یک سنسور 16 مگاپیکسلی است. برای مقایسه بایستی بدانید که مدل معمولی وان‌پلاس Ace مجهز به دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با قابلیت OIS است. وان‌پلاس Ace Racing Edition قادر به ضبط ویدیوهای 4K با حداکثر سرعت 30 فریم برثانیه است؛ در حالی‌که مدل معمولی از ضبط ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند. 

یکی دیگر از تغییرات اعمال شده به اضافه شدن جک صوتی 3.5 میلی‌متری هدفون به وان‌پلاس Ace Racing مربوط می‌شود. همچنین این هندست با پشتیبانی از پروتکل‌های LHDC، LDAC و aptX HD از صدای بلوتوث با کیفیت بالا برخوردار است. اما اکنون با وجود یک سیم رابط، کاربران بابت اتمام شارژ هدست خود یا تاخیر صوتی هیچ‌گونه نگرانی خاصی نخواهند داشت. همچنین علاقه‌مندان به انجام بازی‌ها بدون استفاده از هدفون نیز می‌توانند از کیفیت اسپیکرهای استریو گوشی با فناوری صوتی Dirac Audio لذت ببرند. 

موضوع جالب توجه اینکه وان‌پلاس به منظور ایجاد احساس آرامش هرچه بیش‌تر گیمرها در محیط منزل با شرکت ریزر همکاری کرده است. این 2 کمپانی تلاش کردند تا ظاهر و حس کیبوردهای BlackWidow و Mercury Razer را بازآفرینی نمایند. بازخورد لمسی، احساس فشردن کلید را شبیه‌سازی نموده و این‌کار از طریق یک موتور لرزشی خطی در راستای محور افقی انجام می‌شود.

مشتریان برای پیش‌سفارش وان‌پلاس Ace Racing Edition در چین می‌توانند به فروشگاه OppoShop.cn مراجعه کنند. این فرآیند برای مدت 14 روز ادامه داشته و طی آن تخفیفات ویژه‌ای برای مشتریان در نظر گرفته شده است. این هندست در 3 پیکره‌بندی مختلف حافظه به شرح زیر قابل دسترس است:

  • مدل پایه مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت‌گذاری 1900 یوان (قیمت‌گذاری بدون احتساب تخفیف برابر با 2000 یوان)
  • مدل مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت‌گذاری 2200 یوان (قیمت‌گذاری بدون احتساب تخفیف برابر با 2300 یوان)
  • مدل مجهز به 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت‌گذاری 2400 یوان (قیمت‌گذاری بدون احتساب تخفیف برابر با 2500 یوان)

همچنین این هندست در مدل‌های رنگی خاکستری و آبی قابل سفارش خواهد بود.

 

وان‌پلاس Ace Racing Edition در مدل‌های رنگی خاکستری و آبی عرضه می‌شود

هنوز مشخص نیست که آیا وان‌پلاس Ace Racing Edition در بازارهای جهانی نیز عرضه خواهد شد یا خیر. وان‌پلاس 10R از مشخصاتی مشابه با وان‌پلاس Ace برخوردار بوده و در بازارهای جهانی عرضه شده است. اگرچه این هندست در 2 مدل با ویژگی‌های متفاوت باتری و شارژ قابل دسترس است. طرفداران ورزش‌های الکترونیکی در چین به‌زودی و ضمن برگزاری تورنومنت بهاره Peacekeeper Elite League می‌توانند وان‌پلاس Ace Racing را به‌عنوان هندست منتخب مشاهده کنند. جهت اطلاع بایستی خاطرنشان کرد که Peacekeeper Elite ورژن محلی بازی PUBG Mobile محسوب می‌شود. 

نوشته وان‌پلاس Ace Racing Edition با تراشه Dimensity 8100 Max رسما معرفی شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.