وان پلاس هک شد؛ اطلاعات شخصی کاربران مورد دستبرد واقع شده است!

وان پلاس مورد حمله هکرها قرار گرفت. یک روز بعد از آنکه شرکت مخابراتی T-Mobile تایید کرد که دیتابیس مشتریانش هک شده است، حالا یک کمپانی تکنولوژی دیگر اعلام کرده که احتمالا به همان روش مورد حمله هکرها قرار گرفته است. وان پلاس با انتشار یک نوتیفیکیشن امنیتی در فروم رسمی خود گفته که دیتابیس مشتریانش مورد دستبرد افراد ناشناس قرار گرفته است.

شرکت چینی ادعا می‌کند که همه اطلاعات پرداخت‌ها، پسوردها و اکانت‌ها در وضعیت امنی قرار دارند، اما اسامی، شماره تماس‌ها، ایمیل‌ها و آدرس برخی از کاربران هک شده است. گزارش این حمله درست یک روز بعد از هک T-Mobile، در حالی اتفاق می‌افتد که حمله‌کنندگان دقیقا به بخش‌های مشابهی از دیتابیس مشتریان وان پلاس و T-Mobile، یعنی بخشی که شامل اطلاعت کمتر حساس هستند، دسترسی پیدا کرده‌اند و این امر، موضوع را کمی عجیب‌تر می‌کند.

آپدیت وان پلاس 7T

به‌هرحال، وان پلاس اعلام کرده که مهندسین این شرکت بلافاصله اقدامات لازم را برای متوقف کردن حمله و محافظت از داده‌ها انجام داده‌اند. این سازنده هندست همچنین تایید کرده که شرکت، قبل از رسانه‌ای کردن این موضوع، همه کاربران مورد حمله واقع‌شده را از طریق ایمیل مطلع کرده است.

وان پلاس در هفته‌ها و ماه‌های آینده شروع به تحقیق در این‌باره خواهد کرد؛ با این‌حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که هکرها مورد شناسایی قرار بگیرند.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته‌اید، لازم نیست کاری انجام بدهید؛ فقط به خاطر داشته باشید که ممکن است به‌خاطر این حمله، ایمیل‌های اسپم و فیشینگ دریافت کنید، پس مراقب باشید.

نوشته وان پلاس هک شد؛ اطلاعات شخصی کاربران مورد دستبرد واقع شده است! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.