واکنش ال‌جی نسبت به شایعات پیرامون دریچه دیافراگم V30

یکی از محورهای اصلی تبلیغات ال‌جی در پرچم‌دار جدید خود مربوط به دریچه دیافراگم آن بود که با گشادگی F/1.6 عریض‌ترین دریچه دیافراگم در بین دوربین‌های هوشمند را تا به امروز به خود اختصاص داده است. با این وجود، بررسی‌های اولیه بر روی این گوشی نشان دادند که در واقع گشادگی دریچه دیافراگم F/1.7 است. در نگاه اول شاید تفاوت موجود بسیار ناچیز باشد، اما مشکل اصلی زیر سوال رفتن ادعای شرکت سازنده در این خصوص است.

دریچه دیافراگم ال‌جی V30

گفته شده بود که شاید این مشکل تنها یک اشتباه نرم‌افزاری ساده بوده که این مقدار را اشتباه نشان داده است، اما ال‌جی بیانیه‌ای برای برخی از حوزه‌های فعال در این زمینه، ‌از جمله The Verge، ارسال کرده است که در آن بیان شده این شرکت از روی عمد و با هدف عدم از بین رفتن امکان غافلگیری کاربران، پیش از رونمایی، این کار را انجام داده است.

پیش از رونمایی از یک محصول جدید، حراست اطلاعات محرمانه دستگاه‌های شرکت ال‌جی الکترونیک، مهم‌ترین ویژگی این دستگاه را پنهان کرده است. اخیرا برخی نقدها در مورد نمونه‌های اولیه V30 منتشر شده است که با توجه به موضوع گفته شده، گشادگی دهانه دیافراگم را بررسی کرده‌اند. گوشی ال‌جی V30 دارای دوربینی با دریچه دیافراگم F/1.6 است که یک نوآوری در این صنعت محسوب می‌شود.

در هر صورت مشخص نیست چرا ال‌جی که خود پیش از رونمایی رسمی از دستگاه اقدام به انتشار خبر مربوط به دریچه دیافراگم کرده است، دست به مخفی کاری بزند. اما این شرکت با انتشار این بیانیه تا حدودی خیال کاربران را بابت پرچم‌دار خویش راحت کرده است.

نوشته واکنش ال‌جی نسبت به شایعات پیرامون دریچه دیافراگم V30 اولین بار در پدیدار شد.