واکنش وزیر آلمان به فشار آمریکا برای استفاده از تجهیزات هواوی

 
وزیر اقتصاد آلمان در واکنش به فشارهای آمریکا برای عدم استفاده از تجهیزات هواوی در زیربنای اینترنت۵G، ریسک انتقال اطلاعات از طریق هواوی را با اقدامات خطرناک آمریکا مقایسه کرده است.
 
 به نقل ازساوت چاینا مورنینگ پست، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان درباره همکاری های آتی با  شرکت هواوی برای  توسعه زیرساخت اینترنت۵Gاین کشور ، با انتقادات زیادی از سوی مقامات آمریکایی روبرو شده است.
 
این درحالی است که پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان نیز معتقد است ریسک انتقال اطلاعات از طریق تجهیزات هواوی به سازمان های جاسوسی چینی بیش از اقدامات خطرناک آمریکا نیست.
 
درهمین راستا ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان اظهار نظرهای وزیر اقتصاد آلمان درخصوص امنیت سایبری را اهانت به آمریکا اعلام کرد.
 
آلتمایر که از سیاست های مرکل در خصوص زیرساخت نسل پنجم اینترنت حمایت می کند، نگرانی ها از فاش شدن اطلاعات کشورش  از طریق تجهیزات هواوی را با اقدامات پیشین دولت آمریکا و شنود از تماس های تلفنی  آنگلا مرکل در سال ۲۰۱۵مقایسه کرد.
 
او در این باره گفت: آمریکا نیز از شرکت هایش می خواهد تا اطلاعات خاصی را به بهانه مقابل به تروریسم جمع آوری کنند.  
 
او در ادامه افزود پس از آنکه فاش شد سازمان امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۵ میلادی تماس های مرکل را شنود کرده، محصولات آمریکایی را بایکوت نکرده است.
 
اکنون ماه ها است که مرکل در مقابل فشارهای دولت آمریکا، اعضای حزب خود و پارلمان آلمان  برای عدم همکاری با هواوی مقاومت می کند. دولت آلمان بیم آن دارد که ممنوعیت هواوی در توسعه زیرساخت اینترنت۵G این کشور سبب شود دولت چین در مقابل تجارت پرسود با صنعت خودروسازی آلمان را متوقف کند.