ورژن اختصاصی اپلیکیشن واتس‌آپ برای آی‌پدهای اپل در راه است

در اکوسیستم شرکت اپل، پیام‌رسان واتس‌آپ صرفا روی گوشی‌های آی‌فون و کامپیوترهای مک (از طریق اپلیکیشن دسکتاپ یا در بستر وب) قابل استفاده است. پیش از این پیرامون عرضه احتمالی اپلیکیشن واتس‌آپ برای تبلت‌های آی‌پد گزارشاتی منتشر شده است؛ اما این موضوع تا به امروز عملیاتی نشده است. با این‌حال کماکان نشانه‌های امیدوارکننده‌ای به چشم می‌خورد.

ویل کتکارت؛ ریاست واتس‌آپ ضمن گفتگو با وبسایت The Verge اعلام کرد: “مردم از مدت‌ها قبل خواهان انتشار یک اپلیکیشن برای آی‌پد بودند. ما مایل به انجام این کار هستیم.” وی همچنین خاطرنشان کرد که کمپانی از زمان معرفی قابلیت پشتیبانی از چندین دستگاه مختلف طی سال گذشته، سرگرم ایجاد زمینه لازم جهت عرضه ورژن اختصاصی واتس‌آپ برای تبلت بوده است.

به گفته آقای کتکارت “ما در زمینه توسعه فناوری پشتیبانی از چندین دستگاه، کارهای زیادی انجام دادیم. در حال حاضر اپلیکیشن‌های دسکتاپی و تحت وب ما از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. چنان‌چه چندین دستگاه کاربر به‌صورت همزمان روشن باشند؛ در این‌صورت وی حتی در صورت خاموش شدن هندست خود یا قطع شدن ارتباط شبکه کماکان قادر به دریافت پیام روی سیستم دسکتاپی خود خواهد بود. این موضوع برای یک اپلیکیشن تبلتی بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که کاربران حتی در صورت خاموش شدن هندست خود کماکان بایستی قادر به استفاده از برنامه روی تبلت خود باشند. بنابراین ما نیازمند یک فناوری زیرساختی در این حوزه هستیم.”

هنوز دقیقا روشن نیست که آیا علاقه‌مندی واتس‌آپ به عرضه اپلیکیشن اختصاصی آی‌پد به‌معنای عدم انجام هرگونه فعالیت موثر در این راستا تا به امروز بوده یا نشان‌دهنده پیشرفت کمپانی در این حوزه است. بنابراین انتشار نسخه اختصاصی واتس‌آپ برای آی‌پدهای اپل در آینده موضوعی است که صحت و سقم آن صرفا در گذر زمان روشن خواهد شد.

نوشته ورژن اختصاصی اپلیکیشن واتس‌آپ برای آی‌پدهای اپل در راه است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.