وزیر ارتباطات: تمامی داده‌های دولتی داخل کشور میزبانی می‌شوند

ICTna.ir – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با گسترش چشمگیر دولت الکترونیکی، درحال حاضر تمامی داده‌های دولتی در داخل کشور میزبانی می‌شوند.
 
 
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمدجواد آذری جهرمی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد: این درحالیست که در سال 92 بنابر اعلام دبیر وقت شورای عالی فضای مجازی، داده‌های حدود 40 درصد از دستگاه‌های دولتی برای ارایه خدمات الکترونیکی خارج از کشور میزبانی می‌شد.
او اظهار داشت: مجموع خدمات دولت به مردم ۵۹۶۸ خدمت است و در گام اول باید الکترونیکی می‌شدند که اولین ارزیابی در  آخر سال ۹۵ انجام شد و تنها ۱۱۰ خدمت الکترونیکی بود.
آذری جهرمی افزود: اکنون در سال ۱۴۰۰ تعداد ۴۹۹۷ خدمت معادل 84 درصد الکترونیکی شده‌اند و در گام دوم دولت الکترونیکی، تبادل اطلاعات بین دستگاه‌ها بایستی میسر می‌شد.
به گفته او، در سال ۹۲، تعداد تبادل اطلاعات بین دستگاهی صفر بود و در پایان سال ۹۶ به ۹۷ میلیون و هم اینک تا ابتدای مرداد ۱۴۰۰ از عدد ۲/۸ میلیارد تبدل عبور کرده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ارایه خدمات یکپارچه، گام سوم دولت الکترونیکی بود که با تعریف ۲۳ پروژه مهم پیگیری شد، گفت: سلامت الکترونیکی، سامانه جامع تجارت، مالیات الکترونیکی و سامانه ستاد از مهمترین این پروژه‌ها بودند.