وزیر ارتباطات: دولت باید با مردم صادق باشد/ دسترسی آزاد به اطلاعات عامل نزدیک شدن مردم و حاکمیت است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه لازم است حکومت و دولت با مردم صادق باشد، چرا که  دولت امانت دار مردم است، گفت:انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات عامل نزدیک شدن مردم و حاکمیت است.
 
محمود واعظی در آیین رونمایی از سامانه انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات  باتشکر از وزیر قبلی  و فعلی وزارت ارشاد و همچنین  انتظامی و جهانگرد گفت ‌‌: اگر بنا داریم دولت مردمی بماند باید پاسخگو باشد.
 
وی با تاکید براینکه با استفاده از این سامانه نظارت مردم را بر خودمان بالا می بریم افزود: این فرایند دموکراسی است.
 
 این مقام مسوول یاد آور شد: لازم است حکومت و دولت با مردم صادق باشد، چرا که  دولت امانت دار مردم است. 
 
واعظی با تاکید بر اینکه  اطلاعات باید به رفع فساد و شفافیت و تبعیض کمک کند،ادامه داد: لازم است اطلاعات ،رابط دو سویه بین دولت و مردم باشد و نباید از آن سوء استفاده  شود.
 
وزیر ارتباطات به تشریح محدودیتهای انتشار و دسترسی به اطلاعات اشاره کرد و گفت: در موضوع اطلاعات سه محدودیت داریم اول منافع عمومی و ‌امنیت ملی است، دوم حریم خصوصی افراد و شرکت ها و سوم  اطلاعاتی است که در فرایند تصمیم گیری های مهم ،مطرح است.
 
وی با اشاره به اینکه اکنون صدو چهل کشور این قوانین را  دارند و نود کشور تلاش برای اجرا می کنند افزود: زیرساختهایی که این وزارتخانه ایجاد کرده اند این امکان را در سرتاسر کشور و مناطق محروم  برای استفاده از این سامانه می دهد. 
 
 واعظی با تاکید بر اینکه رونمایی از دولت الکترونیک تا حدود سه تاچهار هفته آینده انجام می شود، افزود: دولت الکترونیک در رفع فساد و شفافیت بسیار حایز اهمیت است.
 
 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اهمیت فرهنگسازی و آموزش  تاکید کرد و ادامه داد: فرهنگسازی موجب می شود تا در دستگاههای مختلف مقاومت نشان ندهند و ضرورت فرهنگسازی برای مردم  موجب می شود که به چه اطلاعاتی دسترسی پیدا کنند و از چه اطلاعاتی استفاده کنند.
 
 وی در پایان تصریح کرد:این رونمایی عامل نزدیک شدن  مردم و حاکمیت است.