ویدیوی کالبدشکافی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۴ منتشر شد

تنها چند روز پس از عرضه اسمارت‌فون گلکسی زد فلیپ 4 به بازار، نخستین ویدیوی مربوط به کالبدشکافی گوشی تاشو جدید سامسونگ در فضای اینترنت منتشر شد. در این ویدیو اجزای داخلی گلکسی زد فلیپ 4 و المان‌های جدید این هندست نسبت به مدل نسل قبلی آن یعنی گلکسی زد فلیپ 3 به معرض نمایش گذاشته شده است. این ویدیو دارای بخش‌های مهیج متعددی است.

ویدیوی کالبدشکافی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 توسط یک کاربر یوتیوبی با شناسه PBKReviews منتشر شده و نشان می‌دهد که عملکرد سامسونگ در مونتاژ قطعات گوشی تاشو جدید این شرکت تا چه اندازه مناسب بوده است. پنل‌های جلویی و پشتی در قسمت خارجی گوشی با استفاده از ابزارها و گیره‌های مخصوص قابل جداسازی هستند. پس از جداسازی این بخش‌ها و سپس چند کابل فلکس و نهایتا باز کردن چند پیچ فیلیپس می‌توان مادربرد گوشی را جدا کرد.

ویدیوی کالبدشکافی گلکسی زد فلیپ 4 از وجود یک آنتن اضافی جهت پشتیبانی از اتصال 5G موج میلی‌متری حکایت دارد

ویدیوی کالبدشکافی نشان می‌دهد که سامسونگ موقعیت چندین قطعه داخلی را در مقایسه با گلکسی زد فلیپ 3 تغییر داده است. همچنین این ویدیو نشان‌دهنده وجود باتری بزرگ‌تر و یک آنتن 5G موج میلی‌متری اضافی در گلکسی زد فلیپ 4 است. سنسور دوربین اصلی نیز از اندازه بزرگ‌تری برخوردار بوده و دوربین جلویی، قطعه گوشی و باتری‌ها با استفاده از چسب در جای خود ثابت شده‌اند.

کمپانی کره‌ای برای گوشی تاشو جدید خود از یک مادربرد 2 طرفه شامل اکثر تراشه‌های مورد استفاده در گوشی از جمله رم، پردازنده اسنپ‌دراگون 8 پلاس نسل 1 و حافظه ذخیره‌سازی بهره گرفته است. صفحات گرافیتی از هر 2 طرف مادربرد را در بر گرفته و به دفع هرچه بهتر دما کمک می‌کنند. سیم‌پیچ مربوط به شارژ بی‌سیم و NFC نیز در قسمت فوقانی باتری اصلی قرار می‌گیرند.

برد فرعی که دارای پورت USB Type-C، میکروفون و اسپیکر است؛ با استفاده از یک کابل انعطاف‌پذیر به برد اصلی متصل می‌شود. به‌نظر می‌رسد که سامسونگ به منظور افزایش میزان بلندی صدای اسپیکر از توپ‌های فومی استفاده کرده است. باتری‌های این هندست نیز پس از پاک کردن مواد چسبنده با استفاده از الکل ایزوپروپیل قابل جداسازی هستند.

نوشته ویدیوی کالبدشکافی سامسونگ گلکسی زد فلیپ 4 منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.