ویوو حسگر اثر انگشت را به زیر صفحه نمایشگر می‌آورد

ویوو حسگر اثر انگشت را به زیر صفحه نمایشگر می‌آورد

کارهای زیادی برای حذف حسگر اثر انگشت از مقابل صفحه صورت پذیرفته است. بسیاری از شرکت‌ها در تلاش برای یکپارچه‌سازی حسگر اثر انگشت با صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند خود هستند.

سامسونگ یکی از شرکت‌هایی است که نشان داده علاقه زیادی به انجام این کار دارد. اما ظاهرا این سازنده کره‌ای اولین شرکتی نخواهد بود که این فناوری را در قالب محصولات خود به بازار عرضه خواهد کرد.

شرکت چینی ویوو (Vivo)، توسعه دهنده و تولیدکننده لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند، قصد دارد تا نام خود را به عنوان اولین تولیدکننده این فناوری به ثبت برساند.

در سال گذشته بود که برای اولین بار شایعاتی از یکپارچگی حسگر اثر انگشت و صفحه نمایش گوشی گلکسی S8 در فضای مجازی پخش شد. اما عرضه این گوشی حکایت از عدم وجود این فناوری در پرچم‌دار سامسونگ داشت. ظاهرا این شرکت حس کرده بود این فناوری آمادگی عرضه برای بازار را ندارد.

گزارش‌های تازه بیانگر آن هستند که ویوو اولین شرکتی خواهد بود که فناوری یکپارچه‌سازی حسگر اثر انگشت با صفحه نمایش را بر روی گوشی‌های هوشمند به ارمغان می‌آورد. ویدیویی نیز در این خصوص در فضای مجازی منتشر شده است که کاربری را در حال استفاده از این فناوری بر روی یک گوشی هوشمند نشان می‌دهد.

البته هنوز مشخص نشده که با دست گذاشتن بر روی هر نقطه از صفحه نمایش این قابلیت عمل خواهد کرد یا تنها نقطه مشخصی است که قابلیت شناسایی اثر انگشت مخاطب را دارد.

تا این لحظه اطلاعات بیشتری در این خصوص انتشار پیدا نکرده است. در این گزارش‌ها آمده ویوو در چند ماه آینده، از این فناوری تازه رونمایی خواهد کرد.

نوشته ویوو حسگر اثر انگشت را به زیر صفحه نمایشگر می‌آورد اولین بار در پدیدار شد.