پاسخ تایوان به آلمان: TSMC تولید تراشه‌های خودرو را در اولویت قرار می‌دهد

ICTna.ir – وزیر اقتصاد تایوان اعلام کرد: به دنبال کمبود جهانی تراشه‌ها که به صنایع خودروسازی آسیب زده، شرکت نیمه هادی تایوانی TSMC اگر بتواند ظرفتیش را افزایش دهد، تولید تراشه‌های خودرو را در اولویت قرار می‌دهد.
 
TSMC.PNG
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، وانگ می‌هوا درباره مشکلات پیش آمده ناشی از کمبود تراشه‌ها و به دنبال درخواست رسمی آلمان از این کشور برای حل مشکل با مدیران ارشد این کمپانی گفت و گو کرد.
 
TSMC به وزیر اقتصاد تایوان گفته است: فرایند تولید تراشه‌ها را ضمن در اولویت قرار دادن تولید تراشه‌های مورد نیاز صنایع خودروسازی بهینه خواهد کرد و اگر بتواند ظرفیت تولیدش را نیز افزایش خواهد داد.
 
این شرکت که بزرگترین تولیدکننده تراشه در دنیا محسوب می‌شود، اعلام کرده که اکنون ظرفیت تولیدش کاملا پر است اما به وزیر اقتصاد تایوان این اطمینان را می‌دهد که درصورتی که بتواند با بهینه‌سازی فرایندها ظرفیتش را افزایش دهد، حتما با دولت همکاری خواهد کرد.
 
روز گذشته رویترز خبری درخصوص درخواست رسمی پیتر آلتمایز، وزیر اقتصاد آلمان از همتای تایوانی خود منتشر کرده بود که در آن از او برای جبران کسری تراشه‌های موردنیاز صنایع خودروسازی به دلیل پاندمی کووید 19 درخواست کمک کرده بود.
 
کمبود تراشه تولیدات شرکت‌های خودروسازی شامل فولکس واگن، فورد، سوبارو، تویوتا، نیسان، فیات و دیگر تولیدکنندگان را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.