پایش شبکه امواج به زودی راه اندازی می شود

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فعالیت هایی در جهت گسترش پایش شبکه امواج در حال انجام است که مربوط به آلودگی های صوتی است و امیدواریم به زودی پایش شبکه امواج صوتی نیز راه اندازی شود.
 
اولین کنفرانس نمونه برداری و پایش آلاینده های محیط زیست در محل دانشکده تربیت بدنی این دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم، سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست، گفت: نکته اساسی نمونه برداری است و در این کنفرانس از قدم اول آغاز کردیم. هدف سازمان محیط زیست در ارتباط با پایش انتقال به بخش های خصوصی و گسترش آن در بین استان های کشور است به گونه ای که در دو سال گذشته بیشترین تجهیزات را خریداری کردیم و امروز در تمامی استان ها آزمایشگاه های مجهزی برای ارائه خدمات وجود دارد و مسئولیت اجرای این موارد بر عهده آزمایشگاه ها است.
 
متصدی افزود: آزمایشگاه مرکزی سازمان محیط زیست فعالیت نظارت و بازرسی را بر عهده دارد و می توانیم اعلام کنیم شبکه های پایش رو به گسترش است به طوری که در سال گذشته 29 ایستگاه پایش آنلاین رودخانه را راه اندازی کردیم و امروز 188 ایستگاه پایش در کشور وجود دارد و شبکه پایش گردوغبار نیز تکمیل شده است که نشان از همت سازمان برای رسیدن به یک هدف والاست.
 
وی به ساماندهی آزمایشگاه های معتمد محیط زیست پرداخت و افزود: بالغ بر 300 آزمایشگاه تحت عنوان آ زمایشگاه های معتمد ساماندهی شدند که متأسفانه در گذشته شیوه نامه مناسب نداشتند و اعدادی را که اعلام می کردند نامناسب بود. امروز با الزاماتی که گذاشته شده است تمام آزمایشگاه ها موظف هستند اصول مربوطه را رعایت کنند و در فرصت داده شده استانداردهای 17025 را اخذ کنند.
 
معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست افزود: همچنین فعالیت هایی در جهت گسترش پایش شبکه امواج در حال انجام است که مربوط به آلودگی های صوتی است و امیدواریم به زودی راه اندازی شود. متصدی گفت: پایش آ نلاین صنعتی نیز راه اندازی شده است و هم اکنون بیش از 200 واحد صنعتی بزرگ داریم که به صورت آنلاین اطلاعات آنها کسب می شود.