پتنت جدید اپل برای استفاده از Digital Crown در آی‌فون و آی‌پد

Digital Crown در آی‌فون

Digital Crown یک ابزار خلاقانه است که اپل آن را برای ساعت هوشمندش ساخته است. توسط این ابزار کاربران می‌توانند به راحتی به زوم کردن بخش‌های دلخواه، گشت‌و‌گذار آسان بین صفحات و بازگشت به صفحه اصلی بپردازند. اما خبرهایی به گوش می‌رسد که این قابلیت کاربردی که تا کنون تنها در اپل‌واچ به‌کار رفته است، بر روی سایر محصولات اپل هم استفاده خواهد شد. پس قاعدتا باید منتظر Digital Crown در آی‌فون باشیم.

کمپانی اپل در تابستان سال قبل پتنتی را برای به‌کارگیری این ابزار در آی‌فون‌ و آی‌پد به ثبت رسانده است. در این پتنت‌ به ثبت رسیده نحوه عملکرد این دکمه چرخان توضیح داده شده است. طبق تصاویری که از این پتنت در دسترس است، ظاهر Digital Crown در آی‌فون مکعبی شکل خواهد بود. این بخش مکعبی می‌تواند بچرخد و به کاربر اجازه دسترسی به بخش‌های مختلف آن را بدهد.

قابلیت‌های متعددی می‌توانند توسط این دکمه چرخان به آی‌فون‌ها و آی‌پد‌های این کمپانی اضافه شود. طبق مدارکی که از این پتنت موجود بوده، این دکمه دیجیتالی قرار است بدون لبه باشد و تنها از صفحات لمسی تشکیل شود.

تعداد مختلفی از ورودی‌های الکترونیکی در این قطعه مکانیکی خلاصه خواهند شد. این ورودی‌ها می‌توانند دکمه‌های پاور و یا کنترل صدا باشند. البته امکان این که این ورودی‌های مکانیکی تاثیر منفی برای کاربران داشته باشد هم وجود خواهد داشت. به هر حال باید ببینیم که در سری جدید آی‌فون و آی‌پد از این دکمه چرخان استفاده خواهد شد یا نه.

نوشته پتنت جدید اپل برای استفاده از Digital Crown در آی‌فون و آی‌پد اولین بار در پدیدار شد.