پتنت جدید شیائومی: وقتی ناچ نمایشگر برعکس می‌شود!

شیائومی

سال 2017 بود که در بالای پنل جلویی گوشی‌های هوشمند یک بریدگی تحت عنوان ناچ مشاهده شد. از آن زمان شرکت‌های مختلف تغییرات فراوانی در اندازه و طراحی کلی این بریدگی به وجود آورده‌اند. اما چیزی که تا به حال در دنیای اسمارت‌فون‌ها مشاهده نشده، وجود بریدگی به سمت بیرون است. اگرچه در نظر اول عجیب به نظر می‌رسد، اما ظاهرا شیائومی در حال کار بر روی همین موضوع است.

شیائومی در پتنت جدید خود هندستی را به تصویر می‌کشد که دارای حاشیه‌های بسیار باریکی است و در عوض برآمدگی نسبتا ضخیمی در بالاترین قسمت پنل جلویی دارد. این طراحی که ظاهرا برای کم کردن هزینه تولید گوشی‌ها و در نتیجه کاهش قیمت محصول نهایی صورت می‌گیرد، شباهت به یک ناچ برعکس دارد و محل قرارگیری اسپیکرهای توگوشی و دو دوربین سلفی خواهد بود.

شیائومی

در گوشی‌های گران قیمت شرکت چینی شاهد طراحی متفاوتی هستیم؛ به عنوان مثال در می میکس 3 اسلایدری دوربین‌های سلفی را مخفی می‌کند و اجازه استفاده از تمام فضای صفحه نمایش را به کاربر می‌دهد. استفاده از ویژگی گفته شده هزینه زیادی دارد و برای استفاده در گوشی‌های پایین رده و ارزان‌قیمت مقرون به صرفه نیست. از طرف دیگر صحبت‌های فراوانی در خصوص پرچم‌داران جدید شیائومی به گوش می‌رسد که دارای دوربین‌های پاپ‌آپ خواهند بود؛ قابلیتی دیگر با قیمتی گزاف!

روی هم رفته، در بهترین حالت تصویری که مشاهده می‌کنید طراحی آینده گوشی‌های شیائومی خواهد بود و در بدترین حالت این تصاویر هیچ وقت به مرحله تولید نخواهند رسید.

نوشته پتنت جدید شیائومی: وقتی ناچ نمایشگر برعکس می‌شود! اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.