پتنت جدید ZTE در رابطه با یک اسمارت فون با دو برش نمایشگر

اگر چه مشکلات و تحریم‌ها از همه سو به شرکت ZTE هجوم آورده است اما این شرکت چینی مشکلی برای ثبت محصولات جدیدش ندارد و احتمال دارد شاهد عرضه محصولاتی با پتنت‌ ثبت شده جدید در بازار باشیم.

پتنت‌

شرکت ZTE در جدید‌ترین پتنت خود طرح یک گوشی هوشمند عجیب را در دفتر حفظ مالکیت‌های معنوی چین (SIPO) به ثبت رسانده است که نه یک برش، بلکه دو برش در صفحه نمایش خود دارد که یکی در بالا و یکی در پایین آن قرار می‌گیرد. البته این دومین طرح از یک گوشی هوشمند با دو برش توسط ZTE است که در چین به ثبت رسیده بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که این شرکت چینی برای ساخت هندستی با این طراحی خاص مصمم است.

با اینکه کلا ویژگی صفحه نمایش برش خورده در این مدت یک بحث جنجال برانگیز بوده اما به نظر می‌رسد ZTE می‌خواهد یک تنه به این مباحث خاتمه دهد و در راه تولید محصولات برش خورده پیش رود. در هر صورت لازم به ذکر است که ثبت اختراع دوم شرکت ZTE، دستگاهی را نشان می‌دهد که شباهت زیادی به گوشی‌های اسنشیال دارد، یک برش بسیار کوچک در قسمت بالا و یک برش بزرگ‌تر و کشیده‌تر در پایین که دکمه هوم نیز در آن تعبیه شده است، به چشم می‌خورد.

به دلیل همین برش‌های کوچک و بزرگ، این طرح به نام ZTE Iceberg نیز مشهور شده است. آیس برگ یا همان کوه یخ، به بخش کوچک بیرون از آب و بخش بزرگ‌تر آن در زیر آب اشاره دارد. به علاوه اگر تولید این طرح‌ها نهایی شود، کار تولید و عرضه آنها به احتمال زیاد تا سال آینده طول بکشد. در این لینک هم می‌توانید طرح اولین پتنت ثبت شده شرکت ZTE  از صفحه نمایش با دو برش را مشاهده کنید.

نوشته پتنت جدید ZTE در رابطه با یک اسمارت فون با دو برش نمایشگر اولین بار در پدیدار شد.