پخت نان با هوش مصنوعی

نانواهای بریتانیایی در تلاشند تا پخت نان در مقیاس صنعتی را به هوش مصنوعی بسپارند.
زمانی که حرف از پخت نان در مقیاس صنعتی به میان می‌آید، هوش مصنوعی تبدیل به افزودنی جادویی می‌شود که می‌تواند تولیدکنندگان را در عرصه رقابت به موفقیت رسانده و کیفیت نان‌های تولیدی را افزایش دهد.
هوش مصنوعی در این روش به کمک سنسورهای حساس، داده‌های مرتبط با میزان رطوبت هوا و تنظیمات سرعت میکس را جمع‌آوری کرده و در اختیار روبات یا نیروی انسانی قرار می‌دهد. پس از آن روبات‌ها بر اساس داده‌های موجود، خمیر متناسب با آن روز را تهیه و آماده پخت می‌کنند.
نانواها اصولاً ترکیب دقیق مواد اولیه و زمان‌بندی و دما را رموز اصلی کار نانوایی می‌دانند. در همین راستا سال‌ها طول می‌کشد تا یک نانوا مهارت لازم را کسب کرده و مقادیر متناسب برای ترکیب مواد اولیه را فرا بگیرد. حال تصور کنید این ماده غذایی در مقیاس صنعتی و با هزاران تنوع در صدها خط تولید آماده شود. قطعاً در چنین شرایطی دیگر نانوا نمی‌تواند صبر کرده و در تولید هر یک از این نان‌ها مهارت و تجربه لازم را کسب کند. در چنین شرایطی هوش مصنوعی همانند مؤلفه‌ای اصلی ایفای نقش کرده و در تولید این ماده غذایی در مقیاس صنعتی به کمک نانواها می‌شتابد.
در حال حاضر دانشمندان علوم مواد غذایی در کمپین بنیاد نرم افزار و تحقیقات RedBlack امیدوارند که در آینده‌ای نزدیک تمامی نانواها به کمک هوش مصنوعی توانایی تنظیم دستور العمل‌های خاص خود را فرا گرفته و در عرصه رقابت‌های صنعتی پیروز شوند. جین تایلر، مدیرعامل نرم افزار RedBlack نیز می‌گوید: فناوری قادر است با تجزیه و تحلیل‌های برتر مناسب‌ترین طرز تهیه خمیر نان را پیشنهاد دهد اما درنهایت این نیروی انسانی است که با خلاقیت و نوآوری باکیفیت‌ترین نان را تهیه کرده و به بازار عرضه می‌کند.