پذیرش بیت‌کوین و تتر در رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد

پرداخت با بیت‌کوین در مک دونالد

مک‌دونالد که یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای جهان با بیش از 37 هزار و 800 شعبه در نقاط مختلف جهان به شمار می‌رود، اخیرا اعلام کرد که در شهر 63 هزارنفری لوگانو واقع در کشور سوییس بیت‌کوین و تتر را به‌عنوان روش‌های پرداخت شناخته است. شهر لوگانو با جمعیت 63 هزارنفری قرار است که به مرکزی برای پذیرش رمزارزها در بخش غربی اروپا تبدیل شود.

در تاریخ 3 اکتبر وب‌سایت Bitcoin Magazine در حساب توییتر خود ویدیویی یک دقیقه‌ای منتشر کرد که در آن فردی برای سفارش غذا از روش پرداخت بیت‌کوین استفاده می‌کند. همچنین لوگوی تتر هم در کنار بیت‌کوین روی دستگاه دیده می‌شود. در گذشته شهر لوگانو اعلام کرده بود که 3 رمزارز بیت‌کوین، تتر و LVGA که توکن رسمی این شهر به‌حساب می‌آید را به‌عنوان پول‌های قانونی پذیرفته است.

در تاریخ 3 مارس، شهر لوگانو با شرکت تتر تفاهم‌نامه‌ای امضا کرد با نام Plan B که طبق این تفاهم‌نامه تتر باید دو صندوق سرمایه‌گذاری راه‌اندازی کند با دو هدف مختلف. اولین صندوق که یک صندوق سرمایه‌گذاری 106 میلیون دلاری است، قرار است به استارتاپ‌هایی که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند ارایه شود.

دومین صندوق که یک صندوق 3 میلیون دلاری است، قصد دارد برای تشویق پذیرش ارزهای دیجیتال برای خرید و انجام کسب‌وکارهای مختلف با آن‌ها استفاده شود.

همچنین از اهداف دیگر این است که شهروندان شهر لوگانو می‌توانند مالیات خود را از طریق رمزارزها پرداخت کنند. این پروژه قرار است در زمینه‌های دیگر از جمله پرداخت بلیت پارکینگ، خدمات عمومی و هزینه‌های تحصیل هم استفاده شود. به‌علاوه انتظار می‌رود که در آینده بیش از 200 فروشگاه مختلف برای پرداخت محصولات و خدمات خود از ارزهای دیجیتال استفاده کنند.

پرداخت با بیت‌کوین و تتر

مدیر ارشد فناوری شرکت تتر و بیت فینکس اخیرا طی یک مصاحبه با وب‌سایت خبری کوین تلگراف بیان کرده بود که پروژه Plan B به‌خوبی در حال اجرا است. این فرد همچنین خبر از یک برنامه آموزشی دوهفته‌ای در شهر لوگانو داد تا به شهروندان این شهر در مورد رمزارزها و بلاک‌چین آموزش داده شود. همچنین شعب رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد واقع در کشور السالوادور از زمانی که بیت‌کوین مورد پذیرش این کشور قرار گرفت، از این رمزارز بزرگ به‌عنوان روش پرداخت استفاده می‌کنند.

نوشته پذیرش بیت‌کوین و تتر در رستوران زنجیره‌ای مک‌دونالد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.