پردازش نوت به نوت موسیقی با کارت صداهای کریتیو

شرکت «کریتیو» (Creative) را می توان به‌عنوان اولین شرکتی که در زمینه تولید کارت‌های صدا برای رایانه‌های شخصی شروع به فعالیت کرد نام برد که بیش از ۳۰ سال است که در این گروه محصولی با برند Sound Blaster فعالیت داشته و در تمام دنیا به عنوان برند اول برای انتخاب کارت صدا رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی شناخته شده است.

قطعا کسانی‌که برای رایانه خود اقدام به خرید کارت گرافیک و مانیتور حرفه‌ای می‌کنند نیاز به داشتن صدایی با کیفیت، ارتقا یافته و با قابلیت پخش تمام جزئیات نیز خواهند داشت تا علاوه‌بر ارتقا بُعد بصری خود، حس شنیداری را نیز بهبود دهند. این امر برای گیمرهای حرفه‌ای و شنوندگان با سلیقه بسیار مهم است چرا که در تمام بازی‌های ویدیویی و فیلم‌های ساخته شده، برای داشتن حس واقعی‌تر از محیط در حال نمایش، مهندسان صدا اقدام به بررسی و قرار دادن جزئیات صوتی بسیاری در جای‌جای پلان‌ها کرده و از افکت‌های صوتی نهایت استفاده را می‌برند. به‌طور حتم داشتن کارت صدایی به‌مراتب ارتقا یافته‌تر از کارت صدای موجود بر روی سیستم و مادربرد نیاز می‌باشد تا بتوان خروجی صدایی داشت که امکان حس کردن تمامی جزئیات صوتی را برای مخاطب به بهترین شکل ممکن برآورده سازد.

داشتن کارت صدا برای پردازش اصوات دقیقا مانند کارت گرافیک برای پردازش تصویر است؛ بسیاری از کاربران بر این باور هستند که با خرید هدفون حرفه‌ای و یا اسپیکرهای باکیفیت خروجی صدا را به نحو مطلوبی خواهند داشت که البته این اشتباه است! چرا که نقش پردازنده صوتی برای کاربر در این حالت نادیده گرفته شده است. سطح هزینه‌ای تامین این گروه کالایی نیز به‌شکلی مقرون به‌صرفه می‌باشد و تهیه‌ی آن‌ها جهت بهره بردن از سطح تجربه‌ای متفاوت نسبت به قبل را توجیه می‌کند.

شرکت کریتیو محصولات کارت صدای خود را در دسته‌بندی‌های زیر عرضه می‌کند:

  1. کارت صدا داخلی برای رایانه شخصی
  2. کارت صدا خارجی و قابل حمل برای رایانه و نوت‌بوک
  3. کارت صدا خارجی و قابل استفاده برای کنسول‌های بازی

در بازار ایران نیز سعی شده تا تمامی مدل‌های کارت صدا حرفه‌ای و به‌روز کریتیو در دسترس باشد تا کاربر بتواند مطابق با نیاز خود اقدام به تهیه این محصولات کند.

در رده کارت صداهای داخلی (اینترنال)، محصولات زیر در حال حاضر در بازار ایران قابل تهیه می‌باشند:


جهت مطالعه اطلاعات بیشتر پیرامون هر محصول، به سایت mycreative.ir مراجعه نمایید.

 

کارت صداهای خارجی (اکسترنال) کریتیو شامل موارد زیر می‌باشند:


جهت مطالعه اطلاعات بیشتر پیرامون هر محصول، به سایت mycreative.ir مراجعه نمایید.

 

و گروه آخر کارت صداهای مختص کنسول‌های بازی می‌باشد که البته قابلیت اتصال و استفاده برای رایانه‌های شخصی ویندوز و Mac را نیز دارند:


جهت مطالعه اطلاعات بیشتر پیرامون هر محصول، به سایت mycreative.ir مراجعه نمایید.

 

داشتن صدایی شفاف با جزئیات اغواکننده، هدف اصلی شرکت کریتیو بوده و بر این اساس بیش از ۳۰ سال فعالیت تخصصی داشته و در این مسیر همواره اقدام به نوآوری در تکنولوژی‌های خود کرده تا سطح شنیداری مخاطب را به بالاترین حد ممکن رساند و در نهایت لذت بیشتری برای کاربر به‌همراه داشته باشد. چه در تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی، چه در هنگام بازی کردن؛ حرفه‌ای باشید و حرفه‌ای بشنوید.

محصولات کریتیو انحصارا توسط شرکت «فارِس» وارد بازار کشور شده و توسط نماینده‌های این شرکت در سراسر ایران به‌فروش می‌رسند؛ همچنین شما می‌توانید مدل‌های مدنظر خود از دسته‌های کالایی کریتیو را در فروشگاه اینترنتی تیکاکالا مشاهده کرده و اقدام به خرید آن‌ها نمایید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته پردازش نوت به نوت موسیقی با کارت صداهای کریتیو اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.