پردازنده هلیو P40 دارای ۶ هسته پردازشی خواهد بود

درست پس از گذشت یک هفته از زمان رونمایی هلیو P23 و P30 توسط مدیاتک، اخبار و شایعات مربوط به هلیو P40 منتشر شده است. خبرهایی از یک منبع داخلی در این شرکت تایوانی حکایت از آن دارند که طراحی P40 دچار تغییراتی شده و شاهد عرضه پردازنده‌ای با تعداد هسته‌های بیشتر نخواهیم بود.

این پردازشگر دارای طراحی 6 هسته‌ای به جای طراحی 8 هسته‌ای خواهد بود. دو هسته‌ از نوع Cortex-A73 و با عملکرد بالا و 4 عدد دیگر از نوع Cortex-A53 خواهند بود و همچنین از معماری 12 نانومتری بهره می‌برد. متاسفانه اطلاعاتی در خصوص GPU منتشر نشده و برای اطلاع از آن، باید تا زمان رونمایی رسمی این محصول منتظر بمانیم.

هلیو P40

هلیو P40 بازار گوشی‌های میان‌رده را که تحت تسلط اسنپدراگون 660 بوده، هدف قرار داده است. گفته می‌شود مدیاتک در حال رایزنی با شرکت‌هایی چون اوپو، Vivo، شیائومی، Gionee و دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه است تا در محصولات آتی خود از این پردازشگر استفاده نمایند.

محصولاتی که از پردازنده‌های P23 و P30 بهره می‌برند، از سه‌ماهه بعدی عرضه خواهند شد. با توجه به این زمان‌بندی، می‌توان در سه‌ماهه آخر سال 2017 منتظر رونمایی از P40 و در سه‌ماهه اول سال 2018 منتظر ورود اولین محصولات با این پردازشگر به بازار باشیم.

نوشته پردازنده هلیو P40 دارای ۶ هسته پردازشی خواهد بود اولین بار در پدیدار شد.