پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۴ جولای تا ۱۶ جولای) جهان

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (7 جولای تا 9 جولای) جهان

وب سایت IMDB، پایگاهی است موثق دربازه اخبار و اطلاعات مربوط به دنیا هنر هفتم. این وب سایت علاوه بر اینکه یک منبع معتبر در خصوص فیلم‌های سینمایی، هنرپیشگان و دست اندر کاران این هنر است، به صورت منظم و در بازه های مختلف زمانی، اقدام به نشر فهرستی از پرفروشترین فیلمهای هفته می نماید. وب سایت IMDB در حال حاضر تحت مالکیت شرکت آمازون (Amzaon) قرار دارد.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۴ جولای تا ۱۶ جولای)

بر اساس اعلام وب سایت International Movie Datebase یا IMDB، پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۴ تا ۱۶ جولای) به ترتیب میزان فروش در آخر هفته عبارتند از:

۱۰. The House

رتبه دهم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۴ جولای تا ۱۶ جولای) در اختیار فیلم The House بود که توانست در سومین هفته اکران خود فروشی برابر با ۱.۷ میلیون دلار (معادل ۶.۶ میلیارد تومان) را تجربه نموده و مجموع فروش خود را در سه هفته نمایش به رقم ۲۳.۱ میلیون دلار (معادل ۸۷.۳ میلیارد تومان) برساند.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته

فیلم The House در ژانر کمدی ساخته شده و کارگردانی آن نیز توسط آندرو جی کوهن (Andrew J. Cohen) صورت گرفته است. این فیلم با زمانی برابر با ۱ ساعت و ۲۸ دقیقه از هنرپیشگانی مانند ویل فرل (Will Ferrell)، امی پولر (Amy Pohler) و رایان رایان سیمپکینز (Ryan Simpkins) بهره برده و مناسب برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

۹. Transformers: The Last Knight

رتبه نهم در بین پرفروشترین فیلم هفته گذشته (۱۴ جولای تا ۱۶ جولای) در اختیار فیلم Transformers: The Last Knight بود. این فیلم که ادامه‌ای بر مجموعه فیلم‌های Transformers است، توانست رکورد فروشی معادل ۲.۸ میلیون دلار (معادل ۱۰.۵ میلیارد تومان) را در آخر هفته به نام خود ثبت نموده و مجموع فروش خود را بعد از چهار هفته نمایش به رقم ۱۲۵ میلیون دلار (معادل ۴۷۲.۵ میلیارد تومان) برساند.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته

این فیلم در ژانر اکشن علمی تخیلی ساخته شده است. از هنرپیشگان فیلم Transformers: The Last Knight می توان به مارک والبرگ (Mark Wahlberg)، آنتونی هاپکینز (Anthony Hopkins) و جاش دوامل (Josh Duhamel) اشاره نمود. این فیلم که زمانی برابر با ۲ ساعت و ۲۹ دقیقه داشته توسط مایکل بی (Michael Bay) کارگردانی و برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

۸. Cars 3

مکان هشتم درپرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۴ جولای تا ۱۶ جولای) از آن انیمیشن Cars 3 بود. این محصول شرکت پیکسار (Pixar) سومین قسمت از سری انیمیشنهای Cars بوده که توانست در پنجمین هفته اکران به فروشی معادل ۳.۱ میلیون دلار (معادل ۱۱.۷ میلیارد تومان) دست یافته و فروش کلی خود را پس از ۵ هفته اکران به عدد ۱۴۰ میلیون دلار (معادل ۵۲۹ میلیارد تومان) برساند.

این فیلم انیمیشن در ژانر کمدی اکشن بوده و از صداپیشگان آن می‌توان به به اون ویلسون (Owen Wilson)، کریستلا آلونزو (Cristela Alonzo) و کریس کوپر (Chris Cooper) اشاره کرد. این انیمیشن مدتی برابر با ۱ ساعت و ۴۹ دقیقه داشته و توسط برایان فی (Brian Fee) کارگردانی شده است. این انیمیشن مناسب برای گروه سنی G (مناسب برای همه سنین) تهیه شده است.

۷. Wish Upon

رتبه هفتم در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۴ جولای تا ۱۶ جولای) به فیلم جدید Wish Upon اختصاص داشت. این فیلم توانست با فروشی معادل ۵.۵ میلیون دلار (معادل ۲۰.۸ میلیارد تومان) در فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۴ جولای تا ۱۶ جولای) جای گیرد.

فیلم Wish Uopn در ژانر ترسناک فانتزی ساخته شده است. از ستارگان نقش آفرین در فیلم Wish Upo می‌توان به جویی کینگ (Joey King)، رایان فیلیپ (Ryan Philippe) و کی هونگ لی (Ki Hong Lee) اشاره نمود. این فیلم با زمان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه توسط جان لئونتی (John Leonetti) کارگردانی شده است. فیلم Wish Uopn برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

۶. Wonder Woman

ششمین فیلم پرفروش هفته گذشته (۱۴ جولای تا ۱۶ جولای) ، فیلم Wonder Woman بود که توانست رکوردی معادل ۶.۸ میلیون دلار (معادل ۲۵.۷ میلیارد تومان) را در ششمین هفته اکران به نام خود ثبت نموده و رتبه ششم را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۴ جولای تا ۱۶ جولای) به دست آورد. به این ترتیب مجموع کل فروش فیلم موفق Wonder Woman در ۷ هفته اکران به رقم چشمگیر ۳۸۰.۶ میلیون دلار (معادل ۱۴۳۹ میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته

فیلم Wonder Woman در ژانر ماجرایی اکشن ساخته شده است. از ستاره‌های نقش آفرین در این فیلم می‌توان به گل گدو (Gal Gadot)، کریس پاین (Chris Pine)، رابین رایت (Robin Wright) و کنی نیلسن (Connie Nielsen) اشاره کرد. فیلم Wonder Woman زمانی معادل ۲ ساعت و ۲۱ دقیقه داشته و برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است. کارگردان پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته نیز پتی جنکینز (Patty Jenkins) است.

۵. The Big Sick

فیلم سینمایی The Big Sick توانست با رسیدن به رکورد فروش ۶.۸ میلیون دلار (معادل ۲۵.۷ میلیارد تومان) در سومین هفته اکران روند صعودی هفته گذشته خود را ادامه داده و در جمع پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۴ جولای تا ۱۶ جولای) به رتبه پنجم دست یابد. به این ترتیب مجموع فروش فیلم The Big Sick بعد از ۳ هفته نمایش عمومی، به عدد ۱۶ میلیون دلار (معادل ۶۰.۵ میلیارد تومان) رسید.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته

فیلم The Big Sick در ژانر کمدی عاشقانه و به کارگردانی مایکل شوالتر (Michael Showalter) ساخته شده است. از هنرپیشگان این فیلم می‌توان به کمیل نانجیانی (Kumail Nanjiani)، زوئی کازان (Zoe Kazan) و هالی هانتر (Holy Hunter) اشاره نمود. فیلم The Big Sick که زمانی برابر با ۲ ساعت دارد،  مناسب برای گروه سنی R (افراد زیر ۱۷ سال با نظارت والدین) ساخته شده است.

۴. Baby Driver

فیلم Baby Driver توانست در سومین هفته اکران خود فروشی ۸.۷ میلیون دلاری (معادل ۳۳میلیارد تومان) را در آخر هفته گذشته (۱۴ جولای تا ۱۶ جولای) به نام خود ثبت کرده و مجموع فروش کلی خود را پس از سه هفته نمایش به رقم ۷۳.۱ میلیون دلار (معادل ۲۷۶ میلیارد تومان) رسانده و رتبه چهارم را در بین پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۴ جولای تا ۱۶ جولای) به خود اختصاص دهد.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته

فیلم Baby Driver در ژانر اکشن جنایی ساخته شده و مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۵۳ دقیقه دارد. از هنرپیشگان این فیلم می‌توان به انسل الگورت (Ansel Elgort)، جان برنتال (John Bernthal)، جان هام (Jon Hamm)، کوین اسپیسی (Kevein Spacey) و جیمی فاکس (Jamie Foxx) اشاره کرد. فیلم Baby Driver که توسط ادگار رایت (Edgar Wright) کارگردانی شده، برای گروه سنی PG-13 (افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

۳. Despicable Me 3

عنوان سومین فیلم در فهرست پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته (۱۴ جولای تا ۱۶ جولای) به قسمت سوم فیلم انیمیشن Despicable Me اختصاص یافت. این فیلم که سومین قسمت از این مجموعه و چهارمین عنوان با استفاده از این شخصیتها بود توانست رکورد فروش ۱۹.۴ میلیون دلار (معادل ۷۳ میلیارد تومان) را در سومین هفته نمایش به نام خود ثبت نموده و مجموع فروش فوق العاده خود را پس از سه هفته اکران به رقم ۱۸۸.۴ میلیون دلار (معادل ۷۱۲ میلیارد تومان) برساند.

پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته

فیلم Despicable Me 3 در ژانر انیمیشن اکشن ماحرایی بوده و مدت زمانی برابر با ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه دارد. این فیلم توسط کایلی بالدا (Kyle Balda) و پیر کافین (Pierre Coffin) کارگردانی شده و مناسب برای گروه سنی PG (با نظارت والدین) ساخته شده است.

۲. Spiderman : Homecoming

دومین عنوان در بین پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته (۱۴جولای تا ۱۶ جولای) از آن قسمت جدیدی از سری فیلم‌های اسپایدرمن بود. فیلم Spoderman : Homecoming توانست در دومین هفته آکران و تعطیلات آخر هفته گذشته فروشی ۴۴.۲ میلیون دلاری (معادل ۱۶۷ میلیار تومانی) را تجربه نموده و مکان دوم فهرست پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۴ جولای تا ۱۶ جولای) قرار گیرد. با این حساب فیلم Spiderman : Homecomming مجموع فروش خود را در دو هفته نمایش به رقم ۲۰۷.۳ میلیون دلار (معادل ۷۸۳ میلیارد تومان) رساند.

فیلم Spiderman : Homecoming در ژانر اکشن علمی تخیلی ساخته شده و از ستارگان نقش آفرین در آن می‌توان به تام هالند (Tom Holland)، مایکل کیتون (Michael Keaton) و رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr.) اشاره کرد. این فیلم که مدت زمانی برابر با ۲ ساعت و ۱۳ دقیقه دارد توسط جان واتز (John Watts) و مناسب برای گروه سنی PG-13 ( (افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

۱. War for the Planet of the Apes

فیلم جدید War for the Planet of the Apes توانست در اولین هفته اکران خود با فروش ۵۶.۳ میلیون دلار (معادل ۲۱۳ میلیارد تومان) عنوان پرفروشترین فیلم سینمایی هفته گذشته (۱۴ جولای تا ۱۶ جولای) را به خود اختصاص دهد. فیلم War for the Planet of the Apes سومین قست از سری جدید این فیلم و دنباله‌ای بر فیلم‌های سینمایی Rise of the Planet of the Apes محصول سال ۲۰۱۱ میلادی و Dawn of the Planet of the Apes محصول سال ۲۰۱۴ است.

این فیلم در ژانر علمی تخیلی بوده و مدت زمانی برابر با ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه دارد. کارگردان این فیلم مت ریوز (Matt Reeves) بوده و از ستارگان آن می‌توان به اندی سرکیس (Andy Serkis)، وودی هارلسون (Woody Harreslson) و استیو زان (Steve Zahn) اشاره کرد. فیلم War for the Planet of the Apes مناسب برای گروه سنی PG-13 ( (افراد زیر ۱۳ سال با نظارت والدین) تهیه شده است.

مطلب پرفروشترین فیلمهای سینمایی هفته گذشته (۱۴ جولای تا ۱۶ جولای) جهان برای اولین بار در وب سایت تکرا - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.