پرفروش‌ترین بازی انحصاری ایکس باکس وان مشخص شد

همزمان با انتشار پرفروش‌ترین بازی‌های انحصاری پلی استیشن 4، حالا گروه آمارگیری NPD، پرفروش‌ترین‌های ایکس باکس وان را نیز منتشر کرده است.

تا بدین لحظه، بازی Halo 5: Guardians، ساخت استودیوی 343 Industries، پرفروش‌ترین بازی انحصاری ایکس باکس وان است. این اتفاق، با در نظر گرفتن اینکه مجموعه Halo، سالها موفق‌ترین و اصلی‌ترین فرانچایز کنسول‌های ایکس باکس بوده است، جای شگفتی ندارد. ضمن اینکه، دومین بازی پرفروش لیست نیز نسخه دیگری از این مجموعه یعنی Halo: The Master Chief Collection است و این نشان می‌دهد که دارندگان ایکس باکس همچنان به بازی‌های Halo علاقمندند.

در رتبه‌های بعدی نیز چهار نسخه از مجموعه Forza و عناوین دیگری مانند Gears of War 4 ،Sea of Thieves و State of Decay 2 به چشم می‌خورند. گروه NPD در توضیحی گفته است که، از آنجاییکه بازی‌های این لیست، دقیقا همان محصولاتی هستند که تحت عنوان Play Anywhere فروخته شده‌اند، بنابراین، فروش بازی‌ها بر روی پلت‌فرم‌های پی‌سی هم در این آمار گنجانده شده است.

اما نکته جالب در لیست منتشرشده، این است که بازی‌های انحصاری‌ که در سال‌های اخیر عرضه شده‌اند، نتوانسته‌اند مانند بازی‌های قدیمی‌تر، در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرند. این احتمالا بدین معنی است که خیلی‌ از بازی‌کنندگان، به جای خرید مستقیم بازی‌ها، به سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) مایکروسافت روی آورده‌اند.

همچنین لازم به گفتن است که بازی Halo 5، در فهرست کلی پرفروش‌ترین بازی‌ها، رتبه نخست را ندارد و این جایگاه به بازی Grand Theft Auto V تعلق گرفته است، که البته جای هیچ شگفتی ندارد. در فهرست کلی، شاهد هیچ بازی first-party نیستیم و همه آنها، بازی‌های شخص ثالث هستند. حتی بر روی کنسول پلی استیشن 4 نیز، فقط بازی‌های Spider-Man و God of War  توانسته‌اند به ۱۰ تای اول لیست کلی راه یابند.

با انتشار اخیر بازی Gears 5، بسیار جالب خواهد بود که ببینیم لیست مذکور در سال آخر حیات ایکس باکس وان و قبل از راه‌اندازی ایکس باکس اسکارلت (Xbox Scarlett) در سال آینده، چه تغییراتی خواهد کرد.

نوشته پرفروش‌ترین بازی انحصاری ایکس باکس وان مشخص شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.